كارآموزي در تعميرگاه خودرو (پيكان – پژو RD )

دسته بندي : پروژه های کارآموزی » رشته مکانیک (کارآموزی_و_گزارشات)

ترمزهاي قرن بيست و يكم

سيستم ترمز الكتريكي دلفي از تكنولوژي  ABS در بسته آلومينيومي با كيفيت عالي استفاده مي كند. لنتهاي ترمز مستقيماً بر روي سطوح آلومينيوم وارد عمل مي گردند. گشتاور چرخشي ترمز با استفاده از جريان مستقيم به منظور به كار انداختن موتور در مجموعه ترمز چرخ توليد مي گردد.

اين سيستم از تكنولوژي بكار اندازنده موتور كه اكنون در ABS VI بكار گرفته مي شود بهره مند مي گردد. هر چند ، مكانيسم به كار اندازنده در ترمز استوانه اي بكار انداخته مي شود و جايگزين سيلندر ترمز چرخ هيدروليكي معمولي ميگردد.  سيلندر اصلي يك ترمز هيدروليكي جلويي دو كاناله را فراهم مي آورد و در اين استثناء كنترل كننده ترمزهاي عقبي بر مبناي سيگنالهاي حاصل از مبدل فشار در سيلندر اصلي پر انرژي مي كند و اين عمل را بوسيله سيم رابط به ترمز عقبي انجام مي دهد.

گيرنده بطور مداوم سرعت چرخ را در هر چرخ تنظيم مي كند و مدول كنترل الكترونيكي (EMC) عملكرد مناسب ترمز را در هر چرخ عقبي محاسبه و سپس بكار مي اندازد . عملكرد ترمزگيري در هر زمان و در هر چرخ عقبي بوسيله ECM به منظور فراهم آوردن تغذيه مناسب جلو به عقب و پهلو بهينه مي گردد. اين  كار بالانس ترمز را تقريباً بطور ايده ال در دامنه وسيعي از شرايط عملكردي با توجه به تغييرات بار فراهم مي آورد.

سرويس عقبي ترمز معمول نمي باشد و خطوط ترمز هيدروليكي عقبي معمول ،منابع تغذيه و مكانيسم هاي ترمز توقف را بر طرف مي نمايد . اگر وسيله نقليه در حال حركت باشد،ABS عقبي بطور اتوماتيك به كار مي افتد . زمانيكه وسيله نقليه متوقف مي باشد، ترمز توقف كامل به كار مي افتد.

عملكرد ABS به عملكرد سيستم نزديك مي باشد.در اغلب وسايط نقليه اي كه محرك عقب هستند كنترل حركت در بر گيرنده بخشهاي اضافي نمي باشد چونكه ترمزها در زمان ممكن وارد عمل مي گردند.

مشخصه هاي سيستم دلفي

-داشتن حجم سيستم كمتر تا پنچ كيلوگرم

-ساختار حرارتي مناسب

-تغذيه مناسب ديناميكي

-بالانس ايده ال بدون به بارگذاري وسيله نقليه

-افزايش طول عمر لنتهاي جلويي

سيستمهاي خودكار دلفي

شرح كاربردي اين نوع سيستم

واحد كنترل الكترونيكي ABS وروديهاي روغن ترمز چرخ را تحت عملكرد قرار مي دهد و سوپاپهاي سلونوئيدي واحد كنترل هيدروليكي (HCU) را كنترل و روغن را پمپ مي نمايد. در مورد حركت ECU به كنترل HCU مي پردازد و موجب كاهش گشتاور دوراني از طريق كنترل كننده جريان متوالي نيرو مي گردد.

مزاياي ABS :

      ×        كاهش سر و صداي صوتي

      ×        افزايش كارآيي و پايايي وسيله نقليه در سطح جاده

      ×        طراحي فشرده و كوچك كه با HCU مجتمع مي گردد.

      ×        دارا بودن تراشه هاي كم و هزينه اندك ABS با 3ICS

 ×  عملكردهاي اضافي نظير كنترل حركت كه در  ABS EUC متمركز مي گردند.

مشخصه هاي توليد سيستم ABS

      ×        پياده سازي سه IC در مورد ABS

 ×  HCU , ECU متمركز شده در يك بسته واحد همراه با سيستم دروني كه مجهز به رله يا تقويت كننده مي باشد.

عملكردهاي سيستم ABS

      ×        چك كردن ميزان فشار تاير

      ×        كنترل ميزان كاركرد موتور (ETS)

      ×        كنترل ميزان كاركرد موتور و ترمز (TCS)

      ×        عملكردهاي متفاوت فرمان (VES)

      ×        تغذيه مناسب ديناميكي عقبي (DRP)

      ×        تقويت پايايي وسيله نقليه Traxxar     -(vse)

      ×        موجب به حداكثر رساندن راندمان سيستم ترمز مي گردد.

.كه حركت آزاد را موجب مي گردد.

.قابليت تغيير گشتاور دوراني خروجي در يك حلقه بسته كه قابل مقايسه با ترمز ديسكي مي باشد كنترل مي گردد.

. قابليت كنترل حركت

0 داراي عملكرد ترمز توقف ديناميكي ABS

0 دكمه فشاري كليد ترمز براي توقف در قالب حركت به سمت چپ و راست كمك كننده است.

0 داراي ترمز توقف كاملاً استاتيكي

0 قابليت و توانايي در بالا رفتن از سربالاييها

0 توانايي در حركتهاي غير پيوسته

0 قابليت افزايش عملكرد غير خودكار وسيله نقليه

مزايا:

-داراي ترمز پايي عقبي همراه با عملكرد تقويت شده

-ABS (چرخهاي عقبي)

-كنترل حركت در وسايط نقليه اي كه با چرخ عقبي حركت مي كنند

-بالانس ديناميكي

-تغذيه مناسب ديناميكي

-پدال ترمز نسبت بهسيستمهاي قبلي بهبود يافته و اصلاع شده

-طول عمر بيشتر لنتها

*سيستم هاي ترمز الكتريكي در سيستم دلفي

اين سستم ها موجب تسهيل در توقف ميگردند.

عملكرد ترمز توقف  با فشار كليد و يا قدرت دادن انتخابگر تغيير مكان در زمان توقف شروع به كار مي كند.

ECM موجب بكار اندازي مكانيسم هاي كاربرد ترمز مي گردد و به موجب آن از يك محرك الكترونيكي كوچك به منظور سيگنال دادن فيليپ فلاپ مكانيكي يا تبديل ترمز به روش مورد نظر استفاده   مي كند. نيرويي براي حفظ ترمز ضرورت ندارد و چونكه ترمز توقف بوسيله كنترل تنظيم مي گردد، ترمز هميشه با نيروي ويژه اي  بكار گرفته مي شود.

همچنين كنترل كننده بطور اتوماتيك به حالت ABS در زمانيكه ترمز توقف در خواست مي گردد و وسيله نقليه در حال حركت  مي باشد تغيير مييابد.

مشخصه هاي حركت در سربالايي ، دزدگير و حركت غير پيوسته نيز در اين مراحل وجود دارند.

دسته بندی: پروژه های کارآموزی » رشته مکانیک (کارآموزی_و_گزارشات)

تعداد مشاهده: 3948 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:84 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل