مفاله اجزاي تجارت الكترونيكي و مدل‌هاي مختلف آن

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته اقتصاد (آموزش_و_پژوهش)

فهرست مطالب

عنوان                                              صفحه

اجزاي تجارت الكترونيكي......................... 1

مدلهاي مختلف تجارت الكترونيكي.................... 7

مدل B2B  يا تجارت شركت با شركت (تاجر با تاجر).. 10

مدل B2C يا تجارت شركت با مصرف كننده (تاجر با مصرف كننده) 23

مقايسه مدل B2B با مدل B2C.................... 28

مدل C2C يا تجارت مصرف كننده با مصرف كننده (مشتري با مشتري) 28


منابع و مآخذ[1]................................. 3

1-1 اجزاي تجارت الكترونيكي

اجزاي اصلي تجارت الكترونيكي كه وجوه تمايز آن با تجارت سنتي هستند عبارت از:

الف . سيستم ارتباطي1

سيستم ارتباطي به منزله يك كانال تبادل اطلاعات عمل مي كند كه فروشندگان را به خريداران متصل مي كند.

ب . سخت افزار2

سخت افزار از نظر فيزيكي امكان اجراي نرم افزار را فراهم آورده و آنرا با سيستم ارتباطي پيوند مي دهد.

 ج.نرم افزار3

نرم افزار شامل دستورات و عملكرد هاي لازم مرتبط با تجارت الكترونيكي است . ازجمله اين دستورات مي توان به موارد زير اشاره نمود :

      ·   ايجاد و نماي كاتالوگ و ويتريني از كالاها و خدمات دروب سايت

      ·   ايجاد سيستم پرداخت الكترونيكي و انجام پروسه پرداخت

 · تضمين امنيت مورد نظر درمعامله (با توجه به پروتوكلهاي مشخص و موجود درسيستمهاي ارتباطي )

      ·  جمع آوري كليه اطلاعات و موارد مربوط به تجارت الكترونيكي

 · ايجاد زمينه هاي لازم براي انجام معامله و نقل و انتقال درخواستها و ساير اسناد تجاري

1-1-2 سيستم ارتباطي

سيستم ارتباطي وظيفه انتقال اطلاعات را بين مشتري و فروشنده بر عهده دارد . برخلاف معاملات انجام شده درتجارت سنتي كه از يك زبان شفاهي و محاوره اي استفاده مي كند ، سيستم ارتباطي درتجارت الكترونيكي از يك زبان ديجيتالي واحد بهره مي گيرد شكل (1-2).


دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته اقتصاد (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 2825 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 33

حجم فایل:982 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل