فایل بررسی انعطاف پذیری استراتژیک بر عملکرد صادراتی شرکت های صادرکننده سنگ تزئینی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد


فهرست مطالب

فصل اول-  کلیات تحقیق : 1

1-1-    مقدمه : 1

1-2-    بیان مسأله : 1

1-2-1-   انعطاف پذیری استراتژیک : 2

1-2-2-   توسعه بازار صادرات : 4

1-3-    ضرورت تحقیق : 5

1-4-     سوالات تحقیق : 6

1-5-    اهداف تحقیق  : 6

1-6-      فرضیات تحقیق : 7

1-7-       تعریف واژگان تحقیق : 7

فصل دوم -  مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق : 8

2-1-  مقدمه : 8

2-2-  انعطاف پذیری استراتژیک :  شناخت مدیریتی 11

2-3-  انعطاف پذیری استراتژیک : 13

2-4-   انعطاف پذیری و شرکت بین المللی : 15

2-5-   خروج از رقابت در صادرات : 16

2-6-    انعطاف پذیری استراتژیک و شبکه اجتماعی : 17

2-7-     گونه شناسی انعطاف پذیری استراتژیک  : 18

2-8-        بسوی انعطاف پذیری در مدیریت صادرات  : 20

2-9-        توسعه بازار صادرات : 21

2-10-      عملکرد صادراتی : 23

2-11-      عوامل موثر بر عملکرد صادراتی : 25

2-12-       اندازه گیری عملکرد صادراتی : 27

2-13-       استراتژی بازار- محصول : 29

2-13-1-   انتخاب بازار و عملکرد صادراتی : 29

2-13-2-   محصولات ارائه شده و عملکرد صادراتی : 30

2-13-3-    رقابت بر روی قیمت : 31

2-13-4-   شدت تبلیغات و عملکرد صادراتی : 31

2-13-5-   توزیع : 32

2-13-6-   اجرای استراتژی : 33

2-13-7-   ویژگی های سازمانی : 34

2-13-8-   تعهدات صادرات : 35

2-13-9-   ویژگی های محیطی : 36

2-14-        موانع صادرات : 38

2-15-        پیشینه تحقیق : 43

2-15-1-   تحقیقات داخلی : 43

2-15- 2-   تحقیقات خارجی : 46

2-16-       مدل تحقیق : 48

فصل سوم-   روش تحقیق : 49

3-1-      مقدمه : 49

3-2-      روش تحقيق : 49

3-3-      متغيرهاي تحقيق : 50

3-4-      روش گردآوري داده ها : 50

3-5-      پايائي و روائي پرسشنامه : 51

3-5-1-  پايائي : 51

3-5-2-  روائي ( اعتبار ) : 52

3-6-      جامعه و نمونه آماري : 53

3-6-1-  قلمرو مکانی تحقیق : 53

3-6-2-  قلمرو زمانی تحقیق : 53

3-6-3-  جامعه آماري : 54

3-6-4-  نمونه آماري : 54

3-6-5-  تعیین حجم نمونه : 54

3-6-6-  روش های نمونه گیري : 55

3-7-      تجزیه و تحلیل داده ها : 55

3-7-1-  رگرسیون : 56

3-7-2-  ضریب همبستگی : 57

3-7-3-  آزمون میانگین یک جامعه آماری : 57

فصل 4-   تجزيه و تحليل داده ها: 59

4-1-  مقدمه 59

بخش اول – آمار توصيفي مربوط به پاسخ دهندهگان 59

بخش دوم: آزمون میانگین یک جامعه آماری (آزمون تی استیودنت) 64

بخش سوم-  آزمون يکسان بودن اولويت بندي(رتبه بندي) 66

بخش چهارم : آزمون همبستگی 67

 بخش پنجم: آزمون فرضیات 72

 فصل 5-         نتیجه گیری و پیشنهادات  : 78

5-1-       مقدمه 78

5-2-       آمارتوصیفی 79

5-3-       نتیجه گیری از فرضیات 79

5-4-      پیشنهادات کاربردی 84

5-5-     محدودیت های تحقیق 85

            پیوست ها 86

           منابع فارسی 88

           منابع انگلیسی 89


 

چكيده

انعطاف¬پذیری استراتژیک و تاثیراتی که این امر بر عملکرد صادراتی دارد از اهمیت خاصی برخوردار است. محققان معتقدند که انعطاف¬پذیری استراتژیک می¬تواند بصورت بالقوه عملکرد را بهبود¬داده و موجب سودآوری گردد . سوال اصلی این تحقیق :                                                            .  " انعطاف پذیری استراتژیک چه تاثیری بر عملکرد صادراتی و توسعه بازار صادرات دارد ؟ "                                                                                                 این تحقیق با هدف بررسی تاثیر انعطاف¬¬پذیری استراتژیک برعملکرد صادراتی انجام¬شده¬است .یافته¬ها نشان دهنده تاثیر انعطاف¬پذیری استراتژیک بر عملکرد صادراتی بوده است. در پایان پیشنهاداتی برای مدیران و دست اندرکاران صادراتی ارائه شده است .

برنامه هاي دانش محور می تواند بخش مهمی از سیاست هاي صادراتی دولت را تشکیل دهند  .بهتر است که سازمان هاي حمایت کننده از صادرات تهیه و تدارك اطلاعات درباره بازارهاي صادراتی را در اولویت کار خود قرار دهند . با توجه به اینکه هر یک از صادر کنندگان مستقل از هم حرکت می کنند و اگر مراحل اجرایی صادرات به تصویر کشیده شود ، مشاهده خواهد شد که چه نیرو و سرمایه هاي کلانی در عرض یکدیگر در جریان است و به هدر می رود  .بنابراین پیشنهاد می گردد ؛ صادر کنندگان با کمک سازمان هاي دولتی ( مانند مرکز توسعه صادرات) اقدام به تشکیل کمیته یا اتحادیه جهت انجام تحقیقات بازاریابی و مبادلات اطلاعات نمایند . همچنین به مدیران توصیه می شود که در برنامه¬ریزی استراتژیک خود گزینه های  محیطی را در¬نظر¬گیرند تا بتوانند نسبت به تغییرات محیطی واکنش دهند . 

کلمات کلیدی : انعطاف پذیری استراتژیک، عملکرد صادراتی، شرکت های صادرکننده، مدیریت بازرگانی ، استراتژی ، مزیت رقابتی 


دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3861 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: Docx

تعداد صفحات: 103

حجم فایل:1,301 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل