فایل سبك هاي مقابله با استرس و خودكارآمدي عمومي با رضايت شغلي بهورزان خانه هاي بهداشت

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد


فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده 1

فصل اول: موضوع پژوهش

1-1 مقدمه 3

1-2 مساله پژوهشی 5

1-3- فرضیه های پژوهش 6

1-4- اهداف پژوهش 8

1-4-1- هدف کلی 8

1-4-2- اهداف جزیی 8

1-5- اهمیت موضوع 9

1-6- تعریف اصطلاحات 11

فصل دوم : پيشينه پژوهش

2-1- نقش بهورزان و مراقبت های بهداشتی15

2-2 - مفهوم رضایت شغلی16

2-3- دلایل اهمیت رضایت شغلی 17

2-4- عوامل تأثیرگذار بر رضایت شغلی 18

2-5-سنجش رضایت شغلی 19

2-6-پیامدهای رضایت شغلی20

2-7- رضایت شغلی و عملکرد21

2-7-1-رضایت شغلی و سلامت جسمی و روانی کارکنان 21

2-7-2- رضایت شغلی و میزان جابه جایی 21

2-7-3- رضایت شغلی و غیبت22

2-8-دیگر تأثیرات رضایت شغلی بر عملکرد 22

2-8-1-ترک خدمت 22

2-8-2- بازنشستگی زودرس23

2-8-3- تشویش23

2-9-شیوه ی ابراز نارضایتی23

2-9-1-فعالیتهای اتحادیه گرایی23

2-9-2- ترک سازمان 23

2-9-3- اعتراض24

2-9-4- وفاداری24

2-9-5- اقدام منفی24

2-10- تعامل رضایت شغلی و رضایت از زندگی 24

2 -10-1-اثر جبران25

2-10-2-مدل بخشی25

2-10-3-مدل همپوشی25

2-11-نظریه های رضایت شغلی25

2-11-1-نظریه سلسله مراتب نیاز مازلو 25

2-11-2-نظریه برابری آدامز26

2-11-3-نظریه انتظار وروم27

2-11-4-نظریه دو عاملی هرزبرگ27

2-11-5-نظریه انتظار پورتر و لاولر28

2-11-6-نظریه هدف گذاری29

2-11-7-نظریه سه وجهی آلدرفر 29

2-11-8-نظریه مدل اساسی انگیزشی 30

2-11-9-نظریه مک کللند31

2-12-سبک های مقابله با استرس32

2-12-1-تعریف سبک های مقابله با استرس 32

2-12-2-رویکردهای اولیه به فرآیند مقابله33

2-12-3-رویکردهای جدید به فرآیند مقابله........................................................................................  33

2-13-خودکارآمدی عمومی34

2-13-1-تعریف خودکارآمدی36

2-13-2-نظریه شناختی -  اجتماعی آلبرت بندورا36

2-14- پژوهش های انجام شده در داخل کشور 39

2-15- پژوهش های انجام شده در خارج از کشور41

فصل سوم: روش پژوهش

3-1-روش اجرای تحقیق 47

3-1-1– جامعه آماری 47

3-1-2– نمونه آماری و روش نمونه گیری47

3-2- روش جمع آوری اطلاعات47

3-2-1- پرسشنامه سبک های مقابله 48

3-2-2- پرسشنامه خودکارآمدی عمومی48

3-2-3- پرسشنامه شاخص توصیف شغلی49

3-3 چگونگي تعيين پايايي ابزار پژوهش 50

3-4- طرح تحقیق50

3-5- روش آماری مورد استفاده50

3-6- روش اجرای تحقیق51

 

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده هاي آماري

4-1: يافته هاي توصيفي53

4-2- يافته هاي مربوط به فرضيه‌ های  پژوهش 65

4-3) يافته هاي جانبي پژوهش77

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري

5-1 بحث و نتیجه گیری84

5-1-2 نتیجه گیری91

5-2 -محدودیت های پژوهش91

5-3- پیشنهادات92

5-1-3-پیشنهادات کاربردی و اجرایی92

5-2-3- پیشنهادات پژوهشی92

منابع فارسی93

منابع انگلیسی98

پيوست

چكيده لاتين

 

 

 

 

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول 4-1: توزيع فراوانی و درصد جنسیت آزمودنی ها54

جدول 4-2: توزيع فراوانی و درصد وضعیت تأهل آزمودنی ها 55

جدول 4-3: توزيع فراوانی و درصد ميزان تحصيلات آزمودنی ها 56

جدول 4-4 : توزيع فراوانی و درصد ســن آزمودنی ها57

جدول 4-5:توزيع فراوانی ودرصد سابقه خدمت آزمودنی ها58

جدول 4-6:توزيع فراوانی و درصد میزان رضايت شغلي آزمودنی ها59

جدول 4-7: توزيع فراوانی و درصد میزان خودکارآمدي عمومي آزمودنی ها 60

جدول 4-8: توزيع فراوانی و درصد سبک مقابله ای مسئله محور آزمودنی ها61

جدول 4-9: توزيع فراوانی و درصد سبک مقابله ای هیجان محور آزمودنی ها62

جدول 4-10: شاخص‌هاي مركزي و پراكندگي نمره سبک های مقابله با استرس و خودکارآمدی و رضایت شغلی بهورزان خانه بهداشت 63

جدول 4-11 : آزمون كولموگروف – اسميرنوف برای بررسي مفروضه نرمال بودن63

جدول 4-12: شاخص‌هاي مركزي و پراكندگي نمره سبک های مقابله با استرس و خودکارآمدی و رضایت شغلی بهورزان زن و مرد خانه بهداشت 64

جدول 4-13: همبستگي پیرسون بين سبک مقابله با استرس ( مسئله محور ) با رضایت شغلی بهورزان زن و مرد خانه های بهداشت 65

جدول 4-14: همبستگي پیرسون بين خودکارآمدی عمومی با رضایت شغلی بهورزان زن و مرد خانه های بهداشت....................................................................................................................................................67

جدول4-15: ضرايب همبستگي چندگانه بين سبک مقابله با استرس ( مسئله محور و هیجان محور ) و خودکارآمدی عمومی با رضایت شغلی بهورزان زن و مرد خانه های بهداشت با روش الف) ورود (Enter) ب)مرحله‌اي(stepwise)69

جدول4-16: ضرايب همبستگي چندگانه بين سبک مقابله با استرس ( مسئله محور و هیجان محور ) و خودکارآمدی عمومی با رضایت شغلی بهورزان زن خانه های بهداشت با روش الف) ورود (Enter) ب) مرحله‌اي ( stepwise)71

جدول4-17: ضرايب همبستگي چندگانه بين سبک مقابله با استرس ( مسئله محور و هیجان محور ) و خودکارآمدی عمومی با رضایت شغلی بهورزان مرد خانه های بهداشت با روش الف) ورود (Enter) ب) مرحله‌اي (stepwise)73

جدول 4-18: همبستگي پیرسون بين مؤلفه های سبک مقابله با استرس (مسئله محور ) با رضایت شغلی بهورزان زن و مرد خانه های بهداشت 75

جدول4ـ19: نتايج تحليل واريانس چند متغيري (مانوا) روي نمرات سبک مقابله با استرس (مسئله محور و هیجان محور ) و خودکارآمدی عمومی و رضایت شغلی بهورزان زن و مرد خانه های بهداشت 77

جدول 4-20 : نتايج تحليل واريانس يك راهه در متن ( مانوا ) روي نمرات سبک مقابله با استرس (مسئله محور و هیجان محور ) و خودکارآمدی عمومی و رضایت شغلی بهورزان زن و مرد خانه های بهداشت شهرستان دزفول78

جدول4-21: نتايج تحليل واريانس چند متغيري (مانوا) روي نمرات سبک مقابله با استرس (مسئله محور و هیجان محور ) و خودکارآمدی عمومی و رضایت شغلی بهورزان خانه های بهداشت از نظر گروه های سنی79

جدول 4-22: نتايج تحليل واريانس يك راهه در متن ( مانوا ) روي نمرات سبک مقابله با استرس (مسئله محور و هیجان محور ) و خودکارآمدی عمومی و رضایت شغلی بهورزان خانه های بهداشت از نظر گروه های سنی80

جدول4ـ23: نتايج تحليل واريانس چند متغيري (مانوا) روي نمرات سبک مقابله با استرس (مسئله محور و هیجان محور ) و خودکارآمدی عمومی و رضایت شغلی بهورزان خانه های بهداشت شهرستان دزفول از نظر گروه های سابقه خدمت81

جدول 4-24 : نتايج تحليل واريانس يك راهه در متن ( مانوا ) روي نمرات سبک مقابله با استرس (مسئله محور و هیجان محور ) و خودکارآمدی عمومی و رضایت شغلی بهورزان خانه های بهداشت از نظر گروه های سابقه خدمت82

 

 

 

 

فهرست نمودار ها

عنوان صفحه

نمـودار4-1: تـوزيع فـراواني جنسیت آزمودنی ها54

نمـودار4-2:تـوزيع فـراواني وضعیت تأهل آزمودنی ها55

نمـودار4-3:تـوزيع فـراواني ميزان تحصيلات آزمودنی ها 56

نمـودار4-4 : تـوزيع فـراواني ســن آزمودنی ها57

نمـودار4-5:تـوزيع فـراواني سابقه خدمت آزمودنی ها58

نمـودار4-6: تـوزيع فـراواني میزان رضايت شغلي آزمودنی ها59

نمـودار4-7: تـوزيع فـراواني میزان خودکارآمدي عمومي آزمودنی ها60

نمـودار4-8: تـوزيع فـراواني سبک مقابله ای مسئله محور آزمودنی ها61

نمـودار4-9: تـوزيع فـراواني سبک مقابله ای هیجان محور آزمودنی ها62

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده:

هدف از پژوهش حاضر ارزیابی رابطه سبک های مقابله با استرس و خودکارآمدی عمومی با رضایت شغلی بهورزان زن و مرد خانه های بهداشت شهرستان دزفول بود. نمونه پژوهش 123 نفر(معادل کل جامعه مورد پژوهش ) بهورزان زن و مرد خانه های بهداشت تابعه مرکز بهداشت شهرستان دزفول بودند. داده ها با استفاده از پرسشنامه های سبک های مقابله ، خودکارآمدی عمومی و شاخص توصیف شغلی جمع آوری و با استفاده از محاسبه ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون انجام شد.محاسبه همبستگی بین متغیرها نشان داد که سبک های مقابله با استرس و خودکارآمدی عمومی با رضایت شغلی بهورزان همبستگی مثبت و معنادار داشت(05/0 P< ). نتایج تحلیل رگرسیون نشانگر این بود که خودکارآمدی عمومی بیشترین سهم را در پیش بینی واریانس رضایت شغلی بهورزان را دارد.

 

کلید واژه: سبک های مقابله با استرس، خودکارآمدی عمومی، رضایت شغلی ، بهورزان

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3435 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 134

حجم فایل:800 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل