پیشینه تحقیق ومبانی نظری عملکرد کارکنان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

عملکرد کارکنان

عملکرد وتعاریف آن

عملکرد را می توان تنها به عنوان نتایج کسب شده در نظر گرفت و از نظر فردی، عملکرد به سابقه ی موفقیت های یک شخص اشاره دارد (عسکراوغلی، عابدی،1392، ص111).

عملکرد یکی از مفاهیم بنیادین در مدیریت محسوب می شود چرا که بسیاری از وظایف مدیریت براساس آن شکل می گیرد. به عبارتی موفقیت سازمان ها را می توان در آینه عملکرد شان مشاهده نمود. عملکرد به درجه انجام وظایفی که شغل یک کارمند را تکمیل می کند اشاره دارد و نشان می دهد که چگونه یک کارمند الزامات یک شغل را به انجام می رساند ( کنگی زاده، جعفرپیشه، قندهاری، 1392، صص 2 - 1).

کردرو عملکرد را به معنای اثربخشی ( اندازه گیری خروجی جهت تعیین نقش آن در کمک برای دستیابی به اهداف سازمان) و کارایی ) اندازه گیری حداقل منابع مورد استفاده قرار گرفته برای دستیابی به خروجی های بالا ) می داند. رلستاداس بر این اعتقاد است که عملکرد از همبستگی پیچیده ی هفت عامل حاصل می شود : اثربخشی، کارایی، بهره وری، کیفیت، کیفیت زمان کاری، نوآوری و سودآوری .  وایت عملکرد را سطح دسترسی به اهداف تعریف می کند) اسمعیلی عیان، قهرمانی، محمدی،1392، صص 14- 13).

عملکرد عبارت است از به نتیجه رساندن وظایفی که از طرف سازمان بر عهده نیروی انسانی گذاشته شده است. از عملکرد تعاریف متفاوتی ارائه شده است. علی رغم وجود تعاریف متفاوت، عملکرد در سطوح مختلفی مطرح شده است. مثالی از آن را می توان در مدل عملکرد فردی اچیو و مدل عملکرد سازمانی کاپلان و نورتن ملاحظه نمود. به طور کلی عملکرد در سه سطح فردی، گروهی، و سازمانی قابل بررسی است و عوامل مختلفی بر هر یک از این سطوح موثر هستند و می توان با کنترل مناسب آن ها زمینه های ارتقاء عملکرد را فراهم نمود. این عوامل در سطح فردی عبارتند از: توانایی، شخصیت، یادگیری، ادراک، انگیزش، استرس و فشار روانی. عوامل موثر بر عملکرد گروهی را می توان در مؤلفه های ارتباطات، رهبری، قدرت و سیاست، و رفتار بین گروهی و تعارض ملاحظه نمود. عوامل موثر بر عملکرد سازمانی عبارتند از؛ ساختار سازمانی، محیط سازمانی، سیاست ها و رویه های سازمانی و فرهنگ سازمانی. این دیدگاه عملکرد سازمانی را تابعی از مؤلفه های فوق می داند (بخشنده ، محمد حسین،1392، ص 45).

2_8) انواع عملکرد

کمپل (1990)، مطرح نموده است که عملکرد شغلی نه تنها شامل عناصر کاری است بلکه شامل عوامل ضمنی نیز می باشد (مانند مؤلفه های بین فردی و انگیزشی) که ساختار عملکرد دو بعدی را تشکیل می دهد. عملکرد وظیفه به رفتاری های خاص شغلی اشاره دارد که شامل مسئولیت های شغلی کلیدی است که رابطه مستقیمی با هدف سازمان دارد. عملکرد ضمنی مجموعه ای از رفتارهای بین فردی و ارادی را توضیح می دهد که بافت اجتماعی و انگیزشی را پوشش می دهد که کارهای سازمانی در آن انجام می شود. عملکرد ضمنی نیز دارای دو جنبه می باشد: تسهیلات بین فردی و تخصیص شغلی. تسهیل بین فردی، رفتارهای بین فردی را توضیح می دهد که در تحقق اهداف سازمانی نقش دارد. و شامل تشویق همکاری، ملاحظه دیگران و ایجاد اصلاح روابط می باشد.

. Cordero

. Effectiveness

. Efficiency

. Rolstadas

. Productivity

. Quality

. quality of worklife

. innovation

. Profitability

. Dwight

. Achyv

. Campbell

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3698 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

تعداد صفحات: 58

حجم فایل:70 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل