دانلود فایل ورد Word فایل بررسی تاثير برون‌سپاری فرایندهای سازمان امورمالیاتی برعملکرد آن

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

چکیده :

برون سپاري عبارت است از پيدا كردن ارائه دهندگان خدمت جديد و روش‌هاي جديدي كه بتوان با اطمينان تهيه مواد، كالاها، اجزاء و خدمات را به آنها واگذار نمود. در حقيقت در واگذاري يا برون سپاري، سازمان از دانش و تجربه و خلاقيت ارائه دهندگان خدمت جديدي كه قبلاً‌ استفاده نكرده بهره‌مند مي‌شود. این پژوهش به منظور بررسی تاثیر برون‌سپاری فرآیندهای سازمان امورمالیاتی برعملکرد آن باتوجه به مطالعه موردی مالیات برخودرو در استان کرمانشاه در نیمه اول سال ۱۳۹۳انجام گردید.پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی بوده و از حیث نحوه¬ی گردآوری داده ها، تحقیقی توصیفی ، از نوع پیمایشی است. این تحقیق از آن جهت کاربردی است که یافته¬های آن در حل مشکلات سازمان امورمالیاتی به کار گرفته می¬شود.و از آن جهت توصیفی هستند که متغیرها بر حسب وضع موجود مورد بررسی قرار می¬گیرند و متغیرهای تحقیق دستکاری نمی¬شوند.جامعه آماریِ این تحقیق، مؤدیان و کارکنان سازمان امورمالیاتی کرمانشاه می‌باشد. پرسشنامه های طراحی شده میان این گروه ها توزیع و اطلاعات لازم جمع آوری ونظرات خبرگان و کارشناسان مالیاتی نیز گردآوری و یکپارچه گردیده است.نتایج حاصل ¬از این پژوهش نشان می‌دهند متغیر مستقل برون¬سپاری فرآیند ¬مالیات¬برخودرو دارای تأثیر 71 درصدی، برنامه ریزی مقدماتی دارای تأثیر 25 درصدی، تجزیه و تحلیل استراتژیک دارای تأثیر 49 درصدی، تحلیل هزینه دارای تأثیر 22 درصدی، مذاکرات دارای تأثیر 28 درصدی و الزامات پس از قرارداد دارای تأثیر 27 درصدی بر متغیر وابسته عملکرد سازمانی دارند. همچنین مشاهده گردید که همه این روابط از نوع مستقیم و مثبت می باشند. با توجه به نتایج به دست آمده می‌توان اذعان داشت برون‌سپاری مالیات برخودرو در استان کرمانشاه تاثیر مثبت وبه سزایی در¬عملکرد سازمان امورمالیاتی کرمانشاه داشته است.

مقدمه

 

امروزه بسیاری از صاحب نظران معتقدند که به دلایلی همچون خصوصی سازی و انتقال قدرت اقتصادی از دولت ها به سازمان ها و در نتیجه، کوچک شدن دولت ها، برای حل مشکلات اجتماعی و زیست محیطی، دولت ها دارای منابع و قدرت لازم نیستند و سازمان ها باید دولت ها را در این زمینه یاری نماید. اگر چه در سال های اخیر، در سطح جهان، پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه ی مسئولیت اجتماعی شرکت ها صورت گرفته و مدیران و سازمان ها توجه زیادی به این مفهوم می کنند، اما مدیران و سازمان های ایرانی با این مفهوم تا حدودی بیگانه اند. شاید یکی از دلایل این فقدان پیشرفت در ایران، اقتصاد دولتی باشد، اما می توان گفت که نوع نگرش و بینش مدیران ارشد سازمان ها به این مقوله نیز در آن بی تاثیر نبوده است.

در مورد مشروعیت و ارزش اتخاذ اصول مسئولیت پذیری اجتماعی توسط شرکت ها، دیدگاه های مختلفی وجود دارد. برخی از صاحب نظران معتقدند که مشکلات اجتماعی باید توسط دولت ها حل شود. این گروه معتقدند که منابع سازمانی برای حل مشکلات اجتماعی، کافی نیست و نباید منابع سازمانی را به منظور حل مشکلات جامعه هدر داد. گروه دیگری از صاحب نظران معتقدند که اگر چه دولت ها مسئول اصلی حل مشلات جامعه اند، ولی مشارکت سازمان ها در این زمینه راه گشاست. این دسته از صاحب نظران معتقدند که، از آن جا که امروزه، قدرت اقتصادی، از دولت ها به سازمان ها انتقال یافته، مشارکت سازمان ها در حل مشکلات اجتماعی ضروری و لازم است. (تسوتسورا ، 2004، 4).

فهرست مطالب

فصل اول (کلیات)

چکیده

مقدمه

ضرورت انجام تحقیق

روش تحقیق

فصل دوم (پیشینه تحقیق)

مقدمه

بیان مسئله

پیشینه داخلی

پیشینه خارجی

بررسی تاثیر برون‌سپاری فرایندهای سازمان امورمالیاتی بر عملکرد آن

برون‌سپاری

سازمان امورمالیاتی

انتخاب فرایندهای مالیاتی جهت برون‌سپاری

ویژگی های نظام مالیاتی کارآمد

مشکلات فعلی نظام مالیاتی ایران

ماده 59 قانون سوم توسعه کشور

اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی

ابلاغ سیاست های کلی نظام اداری از سوی رهبر انقلاب به قوای 3 گانه

دفاتر پیشخوان دولت

گروه های صاحبان مشاغل

عملکرد

بین برنامه ریزی برون‌سپاری فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد

بین تحلیل استراتژیک فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد

بین تحلیل هزینه فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد

بین مذاکرات فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد

بین الزامات پس از قرارداد فرایند مالیات بر خوردرو و عملکرد رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد

مدل مفهومی

جمع بندی

فصل سوم (روش شناسی)

مقدمه

نوع و روش پژوهش

معرفی جامعه و نمونه آماری

جامعه آماری

نمونه آماری و حجم آن

روش و ابزار گردآوری اطلاعات

روایی و پایایی پرسشنامه

روش ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم (تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق)

مقدمه

آمار توصیفی

آزمون نرمال بودن داده ها

فرضیه ها

فرضیه اصلی

فرضیه فرعی اول

فرضیه فرعی دوم

فرضیه فرعی سوم

فرضیه فرعی چهارم

فرضیه فرعی پنجم

استاندارد سازی ابزارهای اندازه گیری

تحلیل عاملی اکتشافی مولفه برون‌سپاری

مدل اندازه گیری مولفه عملکرد

مدل ساختاری تحقیق

فصل پنجم (نتیجه گیری و جمع بندی

مقدمه

نتایج برگرفته از آزمون فرضیه ها

پیشنهادات کاربردی

پیشنهادات برای پژوهش های آتی

موانع و محدودیت ها

پيوست

منابع فارسی

منایع لاتین

پرسشنامه

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3467 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 117

حجم فایل:1,170 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل