بررسی قدرت پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی توسط جو روانی اجتماعی کلاس و اضطراب اجتماعی در دانش آموزان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

چكيده

هدف از انجام پژوهش حاضر بررسي امكان پيش­بيني خودكارآمدي تحصيلي دانش­آموزان دوره دبیرستان براساس اضطراب اجتماعي و جو رواني - اجتماعي كلاس بود. بدين منظور نمونه 360 نفري  (173 دختر و 188 پسر) از دانش آموزان سال سوم دبیرستان در شهرستان شیراز به شيوه نمونه­گيري خوشه­اي تصادفي انتخاب شدند.  به منظور گردآوري اطلاعات مورد نياز از پرسشنامه­هاي خودكارآمدي تحصيلي، مقياس اضطراب اجتماعي براي نوجوانان، و مقياس جو رواني-اجتماعی كلاس استفاده شد. داده­ها، با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسيون چندگانه تحلیل شدند.

نتايج نشان داد كه رابطه معني­داري بین اضطراب اجتماعی و ابعاد آن با خودکارآمدی تحصیلی وجود دارد همچنین نتایج نشان داد رابطه معنی­داری بین جو روانی اجتماعی کلاس و ابعاد آن با خودکارآمدی تحصیلی وجود دارد. تجزيه و تحليل رگرسيون نشان داد متغير اضطراب اجتماعی و ابعاد آن حدود 56 درصد و جو روانی اجتماعی کلاس حدود 35 درصد واریانس خودکارآمدی تحصیلی را پیش­بینی کردند (01/0.(P<

در نتيجه مي توان بيان كرد متغيرهای روانی- اجتماعی نقش مهمی در پيش­بيني خودكارآمدي تحصيلي دانش­آموزان دارند.

واژگان كليدي: خودكارآمدي تحصيلي، اضطراب اجتماعي، جو رواني- اجتماعي كلاس، دانش­آموزان دوره دبیرستان.

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3470 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 131

حجم فایل:996 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل