تحقیق سیستم مدیریتی بهبود مستمر و استراتژی کایزن

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته اقتصاد (آموزش_و_پژوهش)

این تحقیق در مورد سیستم مدیریتی بهبود مستمر و استراتژی کایزن در 35 صفحه و در قالب ورد و شامل سیستم مدیریتی بهبود مستمر و استراتژی کایزن،سیستم مدیریتی بهبود مستمر و استراتژی کایزن،بهبود مستمر چیست،کایزن،انواع بهبود،الگوهاي بهبود بهره وري ،موانـع ارتـقاءبهـره‌وری،استراتژی کایزن،سیستم مدیریتی بهبود مستمر ،کایزن چیست  و غیره می باشد.

فهرست

 

كايزن چيست ؟ 2

هدف از تغيير. 3

بهبود مستمر. 4

متدولوژیهای بهبود مستمر. 5

بهبود مستمر و تدریجی با بهره گیری از مشاركت كاركنان. 7

مدل مدیریت كایزنی. 9

اصول دمینگ... 9

ساختار سلسله مراتبی تصمیم در سازمان. 12

‌اجرای نظام آراستگی. 14

نهضت برچسب قرمز. 15

تبلیغات.. 18

سیستم مدیریتی ” بهبود مستمر” چیست؟ 26

رويکرد تحول سازماني : 30

چرخه دمينگ: 33

تطور سازماني   33

منابع. 35

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

كايزن چيست ؟

كايزن تركيبي دو كلمه اي از يك مفهوم ژاپني است كه تعريف آن تغيير به سمت بهتر شدن يا بهبود مستمر و تدريجي است. در واقع كايزن بر اين فلسفه استوار است كه براي ايجاد بهبود در سازمان ها لازم نيست به دنبال تغييرات انفجاري يا ناگهاني باشيم، بلكه هر نوع بهبود يا اصلاح به شرط آنكه پيوسته و مداوم باشد، ارتقاي بهره وري را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد.

 

KAI+ ZEN= KAIZEN*

 

معنی اصلی واژه کایزن ساده و گویاست: کایزن یعنی بهبود مستمر، بهبود مستمری که تمامی افراد یعنی مدیران کارکنان و کارگران را در بر می گیرد: فلسفه کایزن براین اصل استوار است که شیوه زندگی انسان شامل زندگی شغلی، زندگی اجتماعی و زندگی خانوادگی باید پیوسته و مداوم بهبود یابد. فرهنگ کایزن و تعامل آن در بین لایه ها و سازمانهای مختلف اجتماعی در ژاپن باعث شده است تا کارخانه به دانشگاه تبدیل شود و دانشگاه به کارخانه، کارگر از مدیر بیاموزد و مدیر از ایده های کارگر بهره مند گردد.

 

هدف از تغيير*
: بهبود مستمر بهره وري سازماني

 

پیام استراتژی کایزن در این جمله خلاصه میشود که حتی یک روز را نباید بدون ایجاد نوعی بهبود در یکی از بخشهای سازمان یا شرکت سپری نمود. یاد فرمایش پیامبر اکرم (ص) افتادم که فرموده اند "مسلمانی که دو روزش برابر باشد مغبون است". چنین فرمایشی در آن زمان واقعا دلیل بر سطح فکر بالای پیغمبرمان دارد.

 

*در نگاه كايزني براي تحقق بهبود تدريجي و مستمر در سازمان ها بايد سه اقدام اساسي زير صورت بگيرد

1- كليه فعاليت هايي كه هزينه زا هستند ولي ارزشي توليد نمي كنند )Muda بايد حذف شوند .(

2- فعاليت هايي كه به شكلي در جاي ديگري به صورت موازي انجام مي )شوند Muriبا يكديگر تلفيق شوند.(

3- آن دسته از فعاليت هايي كه براي تكميل و بهبود سطح كيفي خدمات لازمند Muraبه فعاليت هاي سازمان افزوده شوند. اين حركت يا نهضت 3Mu اساس اقدامات كارگاه آموزشي گمبا كايزن ( كايزن عملي ) را تشكيل مي دهد.

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته اقتصاد (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 7596 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:130 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل