تحقیق بررسی نقطه سربه سر در مديريت توليد

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

نقطه سربه سر در مديريت توليد:

اين مدل نشان دهنده ي روابط بين ميزان و حجم توليد و هزينه و درآمد ناشي از آن مي باشد كه به صورت رياضي و ترسيمي آن را بيان مي كنيم. در اين مدل ما 3 متغيير ، درآمد ، هزينه و توليد را داريم.

هزينه:

منابع مصرف شده براي ايجاد درآمد و بدست آوردن سود است كه معمولا به 2 دسته ي هزينه هاي متغيير و هزينه هاي ثابت تقسيم مي شود.

هزينه ثابت كل : (TFC):

 شامل كليدي مخارجي كه در هر واحد زمان به مصرف منابع توليدي رسد چون موسسه ي توليدي وقت كافي براي تغيير منابع توليدي ثابت در واحد زمان را ندارد. لذا بودن توجه به ميزان محصول توليد شده در هر واحد زمان ميزان هزينه ثابت در سطح ثابتي باقي مي ماند به طور خلاصه    هزينه ي ثابت به هزينه اي گفته مي شود كه ارتباطي با مقدار توليد ندارد.

هزينه متغيير : (VC):

 هزينه اي است كه مستقيما تحت تاثير ميزان توليد است و با قطع آن تغيير مي كند. توليد بيشتر هزينه ي متغيير را افزايش مي دهد پس به طور خلاصه هزينه ي متغيير به هزينه اي گفته مي شود كه به ميزان توليد بستگي دارد.

 

فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحات : 8

 

 


 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1442 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 8

حجم فایل:9 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل