تحقیق بررسی نظام پيشنهادها

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

مقدمه

از نگاه جامعه شناسي نو جهان امروز عليرغم پيچيدگي ها و گستردگي آن در تمام ابعاد ، دائماً در حال توسعه بوده ، يعني لحظه به لحظه به نظم نوين خود نزديك تر مي‌شود  . نظمي كه درآن قواعد بازي گسترش يافته و جهاني مي شوند . از اين رو اقتصاد نوين نيز از اين قاعده مستثنا نبوده و با همه پيچيدگي هايي كه در خود دارد ، در حال جهاني شدن است . در اقتصاد از منظري ديگر جهاني شدن يعني رقابت در سطح جهاني و به زبان ساده تر ،‌رقابتي نفس گير و تنگاتنگ با رقيباني بمراتب سختتر و دشوارتر . حال سوالي كه در اين جا مطرح مي شود آن است كه حال چگونه مي‌توان در اين رقابت همگاني برنده شديا بهتر بگوئيم بازنده نشد ؟

واضح است كه سرمايه و نيروي انساني ماهر از شرايط اوليه ايجاد يك مجموعه توليدي عرضه است ولي آن چيزي كه اين مجموعه را در سطح جهاني باقي نگاه مي‌دارد مديريت يا سيستم تفكر اداره اين مجموعه است .

حال با ذكر اهميت مديريت ، به تكنيكها و روشهاي خاص مديريت جهاني نيز پرداخته خواهد شد . يكي از مهمترين وشاخص ترين اين علوم ، ايجاد يك نظام فراگير پيشنهادهاست .

نظام پيشنهادها

همانطور كه قبلآً نيز ذكر شده مديريت كنوني تلاش مي كند تا ميزان بهره وري در مجموعه مديريتي خود را بالا ببرد كه اين امر مستلزم بهبود مستمر فعاليتها و حذف اتلافها از مجموعه كاري است . ايجاد بهره وري سبب كاهش هزينه شده در عين حالي كه كيفيت محصولات را نيز ارتقاء مي بخشد . سلامت كاركنان در محيط كار نيز از ديگر اهداف مديريت است . نظام پيشنهادها ضمن ايجاد بهره وري ، فرصتي را پديد مي آورد تا از تجارب و افكار ساير اعضاي اين مجموعه نيز به نحو مطلوبي استفاده شود يعني بهره گيري از نيروي انساني بعنوان نيروي فكري كه خلاقيت و نوآوري ثمرة طبيعي آن خواهد بود . تعليم نيروي انساني به فعاليت گروهي و تقويت آن از ديگر نتايج ثبت نظام پيشنهادها مي باشد . وقتي كه نيروي انساني فعال مجموعه بداند كه با او تنها بعنوان يك ماشين و يا ابزار كاري برخورد نمي شود و اينكه خود او نيز مي تواند با تلاش بيشتر خود سبب بهبود وضعيت محيط كار خود و در نهايت خود شود ، همگي موجب آن مي شود كه فرد انگيزه بيشتري جهت فعاليت پيدا كرده و فكر و انديشه او در جهت رشد سازمان و مجموعه شكوفا شود . با اين توصيفات ايجاد يك نظام فراگير پيشنهادها كه سبب ايجاد و تقويت و تعامل ارتباطات ميان بخشها و سطوح مختلف يك مجموعه سازماني مي شود‌. ضروري مي نمايد .

فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحات : 15

 

 


 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1527 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:11 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل