تحقیق اصول سرپرستي

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تحقیق در مورد اصول سرپرستي

سرفصل ها

-           تعريف پروژه و چگونگي شكل گيري آن

-           انواع روشهاي اجرا از نظر عوامل درگير در اجرا

-           بررسي فعاليت هاي مديريت طرح، مشاور و پيمانكار

-           بررسي عوامل درگير در يك كارگاه ساختماني و روابط بين آنها

-           نظام ارتباطي عوامل كارگاه

-           انواع پيمان ها

-           برنامه ريزي و كنترل پروژه

-           معرفي ابزارهاي برنامه ريزي و كنترل پروژه

اصول سرپرستي

-           تعيين عوامل دست اندر كار اجراي پروژه

-           بررسي شركت مشاور پروژه

-           بررسي پيمانكار يا پيمانكاران پروژه

-           بررسي وضعيت كارفرما

-           بررسي وضعيت مديريت طرح

-           نحوه ي اجراي پروژه و ميزان پيشرفت كار

-           بررسي نظام ارتباطي بين عوامل دخيل در پروژه

-           شناسايي و تحليل نارسايي ها و نقايص پروژه

تعريف مديريت :

استعداد دستيابي به حداكثر كيفيت در كمترين زمان ممكن و با كمترين هزينه

مجموعه اقداماتي كه با بهترين كيفيت و كمترين هزينه  و در كمترين زمان اهداف از پيش تعيين شده اي را محقق كنند.

انواع مديريت :

-           مديريت استبدادي

-           مديريت پدرانه

-           مديريت مشاركتي

تعريف پروژه :

پروژه، مجموعه‌اي منحصر‌به‌فرد از فعاليتهاي هماهنگ‌شده با نقطة شروع و پايان مشخص مي‌باشد، كه توسط فرد يك سازماني انجام مي‌شود تا اهداف مشخصي را در قالب زمان‌بندي، هزينه و عملكرد از پيش تعريف شده، برآورده سازد.

پروژه تلاشي موقتي بوده كه براي اراية خدمات، يا محصول يا نتيجه‌اي منحصر به‌فرد انجام مي‌گيرد.

كلية كارهايي كه سازمان‌ها انجام مي‌دهند را مي‌توان در قالب پروژه يا عمليات تقسيم بندي كرد.

          خصوصيات مشترك :

–          نياز به نيروي انساني

–          داراي منابع محدود

–          برنامه‌ريزي، اجرا و كنترل مي‌شوند.

            تفاوت اصلي:

عمليات، كارهاي مستمر و تكراري هستند در حالكيه پروژه‌ها موقتي و منحصر به فرد هستند.

تعريف چرخة حيات پروژه

Project Life Cycle

•           پروژه‌ها داراي يك زمان  شروع و يك زمان پايان هستند

•           پروژه‌ها مجموعه‌اي متوالي از كارها و فعاليت‌ها هستند

•           به‌طور كلي اين توالي تحت عنوان چرخة حيات پروژه ناميده مي‌شود.

•           به خاطر مقاصد مديريتي، چرخة حيات به مراحل (فازهاي‌) مختلف تقسيم مي‌شود.

•           هر يك از مراحل يا فازها معمولاٌ منجر به يك نتيجة (جزء قابل عرضه- Deliverable) مشخص مي‌گردند.

فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحات : 70

 


 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1565 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 70

حجم فایل:679 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل