تحقیق بررسی گمرك و نقش آن در تجارت الكترونيكي
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)
گمرك و نقش آن در تجارت الكترونيكي
ابداعات و فناوريهاي وسيع سالهاي اخير، دسترسي به امكانات ارتباطي، ماهوارهاي و اينترنت و اثر آن بر مرزهاي جغرافيايي و ضرورتهايي كه در دنياي معاصر به وجود آمده است بر كسي پوشيده نيست. افزايش فعاليتهاي برون مرزي و فعاليتهاي بينالمللي حاكي از ظهور و گسترش روابط جهاني است. اين روابط به عنوان يكي از شرايط تعيينكننده جامعه معاصر در سراسر دنيا در حال گسترش است. جهاني شدن در عين حال هم علت است و هم معلول، به عنوان مثال بخش اقتصادي جهاني شدن كه هم تأثير ميگذارد و هم تأثير ميپذيرد. يك بحث اصلي آن در بخش تجارت جهاني و افزايش حجم مبادلات تجاري است.
دنياي امروز، دنيايي است كه در آن:
حدود 5/1 ميليارد مسافرت هوايي تجاري در سال انجام ميشود.
حدود 180 ميليون كاربر اينترنت وجود دارد.
هزاران محصول يا فرآورده جهاني عرضه ميشود.
صدها ميليون كارتهاي اعتباري جهاني بكار برده ميشود.
حدود 450 تريليون (هزار ميليارد) دلار گردش ارز خارجي وجود دارد.
چندين تريليون دلار سپردههاي بانكي خارج از كشور وجود دارد.
60 تريليون دلار جابجايي سالانه اوراق بهادار انجام ميشود.
44500 شركت فرامرزي با مجموعه فروش سالانه 7 تريليون دلار فعاليت دارند.
طي پنجاه سال اخير حجم مبادلات تجارت 12 برابر و صادرات كالاهاي صنعتي 23 برابر شده است. زمان عمليات تجاري به سرعت رو به كاهش است و تجارت بدون كاغذ و الكترونيكي با سرعت بسيار زيادي رو به گسترش ميباشد. اكنون از طريق بستر اينترنتي يا تبادل الكترونيكي دادهها (EDI) كه روي شبكههاي خصوصي بنا شده كالا سفارش داده ميشود، از طريق كارت اعتباري مبلغ آن پرداخت ميشود و توسط شركتهاي پست سريع، كالا در يك زمان كوتاه به مقصد آن ارسال ميگردد.
فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش )
تعداد صفحات : 6