آئین نامه آموزشی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متن اصلی :

فهرست  مطالب

 

تصویب نامه شورای عالی برنامه ریزی              مشروطی(ماده27)   9

فهرست مطالب                   اخراج دانشجوی مشروط(ماده29)         9

مقدمه(روش اجرا)  الف        مشمول آئین نامه دوره کارشناسی ارشد

تعریف    5          پیوسته(ماده 32)     10

فصل اول: شرایط ورود و نام نویسی      1          فصل هفتم: مرخصی تحصیلی و انصراف

                                                                                                 از تحصیل                       10

شرایط ورود(ماده1) 1          مرخصی تحصیلی   10

نام نویسی(ماده2)    1          انصراف از تحصیل 11

منع تحصیل همزمان(ماده4)    2          مرخصی تحصیلی همسر دانشجوی                    11

                                                                                     بورسیه و همسر یکی از کارکنان دولت

فصل دوم: نظام آموزشی        2          فصل هشتم: انتقال    12

تعریف واحد(ماده5) 2          تعریف انتقال(ماده38)           12

سال تحصیلی(ماده6) 3          کمیته انتقال(تبصره4 ماده 39)              12

حدود اختیارات دانشگاه(ماده7) 3          انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی        13

دروس انتخابی(ماده8)           3          انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور13

ساعات حل تمرین(ماده9)       3          فصل نهم: دانشجوی مهمان     14

فصل سوم: واحدهای درسی و طول                   فصل دهم: تغییر رشته           15

مدت تحصیل         4          تغییر رشته الزامی   17

تعداد واحد            4          فصل یازدهم : پذیرش واحدهای درسی18

تعداد واحد انتخابی در یک نیمسال         5          فصل دوازدهم: فراغت از تحصیل         18

دروس پیشنیاز(ماده12)         5          تاریخ فراغت از تحصیل(تبصره1 ماده64)19

طول دوره(ماده13)  5                                 

فصل چهارم: حضور و غیاب  6                                 

حضور در جلسات درس       6                                 

غیبت در امتحان     6                                 

فصل پنجم: حذف و اضافه      6                                 

حذف و اضافه(ماده17)         6                                 

حذف اضطراری(ماده18)      7                                 

فصل ششم: ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجو7                            

معیارهای ارزیابی   7                                 

درس ناتمام(ماده 23)            8                                 

اعلام نمرات(ماده24)           8         

میانگین نمرات(ماده26)         8                                 

مقدمه:

بیش از 6 سال از اجرای آئین نامه آموزشی دوره های کاردانی و کارشناسی مصوب اسفند ماه 1369 شورای عالی برنامه ریزی (نشریه 101) می گذرد و این مدت، فرصت کافی بود تا نقاط ضعف و قوت آن بررسی و مورد توجه قرار گیرد.

براین اساس کمیسیون تدوین آئین نامه ها مأموریت یافت، تا با استفاده از نظرات دانشگاهها و کارشناسان مسایل آموزشی خصوصاً معاونین آموزشی دانشگاهها، آئین نامه مزبور را بررسی نموده و برخی از موارد را اصلاح و تجدیدنظر و اشکالات آنرا برطرف نماید.

این کار صورت گرفت و آئین نامه جدید تدوین و جهت تصویب نهایی به شورای عالی برنامه ریزی پیشنهاد شد و شورای عالی برنامه ریزی نیز طی جلسات 316 الی 339 خود آنرا بررسی و اصلاح و سپس در جلسه 339 به تصویب نهایی رسانید که بصورت متن پیوست جهت اجرا ابلاغ می شود.

این آئین نامه ، مجموعه ضوابط و مقررات آموزشی مصوب حاکم بر آموزش عالی در مقاطع کارداني، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته است که با هدف ایجاد هماهنگی در فعالیت های آموزشی دانشگاهها و به منظور ارتقای کیفیت آموزشی تدوین یافته است.

لکن آنچه در نیل به این هدفها اهمیت بسیار دارد، نحوه اجرا و بکار بستن دقیق ضوابطی است که در آئین نامه پیش بینی شده است و این مقصود فقط با هماهنگی مسئولان اجرایی و دانشگاهها، و همکاری استادان و دانشجویان متعهد حاصل نخواهد شد.

با امید تحقق این همکاری و هماهنگی وتوجیه و تبیین این موضوع ، تذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد.

 

این فایل به همراه فهرست مطالب ، متن اصلی تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

تعداد صفحات :22

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1430 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:36 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل