تاثير كلاس بندي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متن اصلی :

فهرست مطالب

-           مقدمه                                                                                                         2

فصل اول :

-           تاريخچه تشكيل مدارس در ايران                                                                           4

-           تاريخچه كلاس بندي در ايران                                                                   9

-           مساله تحقيق                                                                                                  10

-             اهميت و ضرورت تحقيق                                                                     12

-           فرضيه (هاي ) تحقيق                                                                                      13

-           تعريف عملياتي اصطلاحات تحقيق                                                            13

-           طرح تحقيق                                                                                                   14

فصل دوم : 

 پيشينه تحقيق                                                                                                             15

فصل سوم :

-           روش تحقيق                                                                                                 16

-           جامعه آماري                                                                                               16

-           نمونه آماري                                                                                                16

-           حجم نمونه و روش نمونه گيري                                                                           16

-           ابزارهاي تحقيق                                                                                             16

-           روش تجزيه و تحليل                                                                                       17

 

مقدمه :

بچه با حركات دست و پا كم كم مهارتها را ياد مي گيرد و با مشاهده رفتار و حركات اطرافيان , عادات و آداب آنها را جذب ميكند و با رد يا قبول دنيايي كه براي خود ساخته , آن را تجربه مي كند . پس بيشتر از طريق آزمايش تا خطا , شادي تا غم , تجربه تا تلقين و گفتگو تا هدايت , مسائل را فرا مي گيرد .

در نتيجه كودك بيشتر از طريق عشق ,از راه شكيبايي ,از طريق درك و فهم ,از راه احساس تعلق داشتن به ديگري ,از طريق عملي و از راه احساس موجوديت كردن ,مسائل را مي آموزد .با گذشت هر روز از زنمدگي ,طفل اندكي از آنچه از ديگران مي دانند ,مي انديشند و درك مي كنند ,را فرا مي گيرد .

اگر خوب دقت كنيم مي بينيم بچه ها از نظر استعدادها يي كه دارند با يكديگر متفاوتند .دو كودك را نمي توان پيدا كرد كه از همه لحاظ شبيه هم باشند .مثلاً اگر در كلاس درس سوالاتي از آنان شود هر كدام از اين دانش آموزان به وسيله هوش و استعداد هاي ذاتي كه دارند ,جوابهاي گوناگوني را خواهند داد.

لذا روانشناسان و جامعه شناسان با كمك علم زيست شناسي ,پرونده تحصيلي را جهت هر يك از محصلين اتداع نموده اند كه هر يك از اين پرونده ها ,مي توانند بيانگر خصوصيات و شايستگي هاي فرد فرد دانش آموزان باشد .

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

تعداد صفحات :67

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1332 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 67

حجم فایل:32 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل