طرح پنج درس براي زبان آموزان سطح متوسط

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متن اصلی :

طرح پنج درس براي زبان آموزان سطح متوسط به قرار زير است:‌

مدت زمان لازم براي ارائه هر درس 90 دقيقه در نظر گرفته شده است.

هر درس شامل فعاليتهاي قبل از خواند به مدت 20 دقيقه، فعاليتهاي حين خواندن به مدت 40 دقيقه و فعاليتهاي پس از خواندن به مدت 30 دقيقه مي‌باشد.

الف- فعاليتهاي قبل از خواندن (20) دقيقه

هدف از فعاليتهاي اين مرحله فراهم كردن زمينه لازم براي درك متن، جلب توجه زبان آموزان به موضوع متن، فعال‌سازي دانش‌پيشين زبان‌آموزان و برانگيختن علاقه و انگيزه زبان‌آموزان و آماده شدن جهت يادگيري درس مي‌‌باشد. مثلاً در درس اول كه مربوط به دادگاه مي‌باشد، معلم فيلمي را كه قبلاً از دادگاه تهيه شده به مدت 10 دقيقه  نمايش مي‌دهد و 10 دقيقه هم در مورد صحنه‌ها و افرادي كه در فيلم ديده شده‌اند، بحث مي‌شود. با نمايش اين فيلم، زبان‌آموزان اسامي افراد و عوامل دادگاه مثل قاضي، شاهد، جايگاه شاهد، متهم، جايگاه متهم و وكيل را ياد مي‌گيرند. سوالات قبل از خواندن باعث مي‌شود زبان آموزان تجربيات خود در مورد مثلاً دادگاه را بياد آورده و در مورد آن بحث كنند و به همين منوال جهت يادگيري درس در خصوص اين موضوع آماده مي‌شوند. در اين مرحله لغات و اصطلاحات جديد به كمك تصاوير و اشياء و مترادفات و متضادهاي آشنا،‌ آموزش داده مي‌شوند.

 

ب- فعاليتهاي حين خواندن (40 دقيقه)

هدف از فعاليتهاي اين مرحله خواندن متن و جواب به سوالات بعد از آن و جواب به سوالات صحيح و غلط است. زبان‌آموزان بايد فرصت كافي داشته باشند تا متن را به خوبي بخوانند و آنرا كاملاً درك كنند تا بتوانند به اين سوالات و سوالات بعدي كه در مرحله بعد مطرح مي شود، جواب دهند. هدف از انجام اين فعاليتها توجه دانش‌آموزان به موضوع اصلي متن است. بعضي از پرسشها صريح است به اين معني كه جواب آنها در متن يافت مي‌‌شود و بعضي از آنها استنتاجي است كه زبان‌آموز بايد با توجه به متن بداند كه چه اتفاقي افتاده است. اهداف ديگر از اين مرحله را مي‌توان سرخورده نشدن دانش‌آموزان در برخورد با واژه ها يا ساختارهاي جديد و خواندن چند بار متن براي پيدا كردن جواب سوالها و در نتيجه يادگيري كامل متن دانست.

ج- فعاليتهاي بعد از خواندن (30 دقيقه)

 هدف از انجام اين فعاليتها تحكيم و تثبيت دانش و تمرين مهارتهاي چهارگانه مي‌‌باشد. در اين مرحله زبان‌آموزان بعد از حل تمرينها به مهارتهاي مثل نوشتن دست مي‌يابند مثلاً تمرينهاي جمله‌سازي و ساختن مترادف و متضاد و پر كردن ماههاي خالي به مهارت نوشتن آنها كمك مي‌كند. تمرينها در اين مرحله متنوع است.

 

درس اول

شهادت در دادگاه

سؤالات قبل از خواندن

الف- به سوالات زير جواب دهيد.

1-         آيا تا به حال در دادگاه شهادت داده‌ايد؟

2-         آيا معني شاهد و شهادت را مي‌‌دانيد؟

3-         براي چه منظوري از شاهد در دادگاه استفاده مي‌كند؟

4-         اعضاي دادگاه در كشور شما شامل كدام افراد هستند؟

5-         آيا تا بحال شاهد صحنه تصادف بوده‌ايد؟

ب- واژه‌هاي جديد

تصادف: برخورد در ماشين  به هم كه عمدي نبوده و شامل خسارات مي‌شود را تصادف گويند.

عبور كردن: گذشتن از مقابل چيزي، دور شدن

رخ‌ دادن: اتفاق افتادن

وحشتناك: ترسناك، هراس آور

برزخ: كسي كه در تصادف، جنگ يا زلزله آسيب ببيند.

احضار شدن: دعوت شدن به دادگاه براي انجام كاري

متعجب شدن: تعجب كردن

 

این فایل به همراه چکیده ، متن اصلی تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

تعداد صفحات : 21

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1349 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:13 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل