فایل بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران، ادارات آموزش و پرورش

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران، ادارات آموزش و پرورش

این تحقیق با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

مقدمه

دنيايي را تصور كنيد كه در آن «ارتباط» وجود ندارد؛ در اين دنيا انسان،تنها و انفرادي زندگي مي كند و هرگز مشاركتي در تجربه اندوزي و علم ورزي ندارد! هرگز نمي تواند براي فائق آمدن بر مشكلات و محدوديتهاي شخصي،از اتحاد و يكپارچگي برخوردار شود! هرگز سهمي در اختراعات نداشته و از شانس و فرصت زيادي بهره مند نخواهد شد! در چنين جهاني انسان نمي تواند از ديگران تاثير بپذيرد و به گونه اي متقابل بر آنان تاثير بگذارد. در يك كلام:تصور چنين جهاني اگر ناممكن نباشد،دشوار است. اين تصور بسيار مشكل است؛ زيرا ارتباط طرح چنين سوالي را درزندگي بشري از ميان برده و غير قابل بحث نموده است...

 

1-3) بيان مساله:

فرايند ارتباطات يكي از فرايندهاي مهمي است كه بر روي اثر بخشي سازمانها و موفقيت مدير نقشي اساسي ايفا مي كند. تحقيق وبررسي در محيط سازمانها و حيات كاري نشان مي دهد كه بطور متوسط مديران سطوح مختلف بين 75% تا 95% از اوقات خود را صرف ارتباطات و پيام رساني مي كنند...

1-4) اهميت و ضرورت پژوهش

اگر تمدن را تسلط بر طبيعت تعريف كنيم،تغييراتي را كه تكنولوژي ارتباطات در شئون مختلف زندگي بشر پديد مي آورد، ميتوان موجد تحولي عظيم در مسير تمدن و انقلابي در «ارتباطات» به شمار آورد. يكي از مسائل مهم اداري،ارتباطات و چگونگي تاثيرآن در روند پيشرفت و توسعه و ترقي سازمان مي باشد وبه اين دليل است كه دانشمندان و محققان علوم اداري،ارتباطات را به منزله سلسله اعصاب سازمان و از اركان مهم و اساسي آن شمرده اند...

1-5)‌ اهداف پژوهش:

الف- هدف كلي:تعیین رابطه بين اثر بخشي ارتباطات سازماني و منبع قدرت مديران ،ادارات آموزش و پرورش شوش..

متغيرهاي پژوهش:

1-  متغير پيش بين: منابع قدرت مديران شامل:قدرت پاداش،قدرت اجبار،قدرت مرجعيت،قدرت تخصص؛و قدرت قانوني.( براساس تقسيم بندي فرنچ و راون)...

3-1)روش پژوهش

پژوهش حاضر از دسته پژوهشهای کاربردی و از نوع تحقیق توصیفی (غیر آزمایشی) است و در تقسیمات تحقیقات  توصیفی از نوع روش تحقیق همبستگی دو متغیری می‌باشد.

 3-2) جامعه آماری

جامعه آماری به کل گروه افراد، وقایع یا چیزهایی اشاره دارد که محقق می‌خواهد به تحقیق درباره آن بپردازد. (صائبی و شیرازی، 1381)..

در پژوهش حاضر جامعه آماری شامل دو گروه به شرح ذیل می‌باشد:

الف- مدیران: که شامل کلیه مدیران آموزش و پرورش شوش در سال تحصیلی 92 می‌باشد. لازم به ذکر است که تعداد جامعه آماری مدیران ، 128 نفر می‌باشد ..

ب- کارکنان : که شامل کلیه کارکنان آموزش و پرورش شوش در سال تحصیلی92 می‌باشد. لازم به ذکر است که تعداد جامعه آماری کارکنان،  645 نفر می‌باشد..

 

فهرست مطالب

فصل اول: كليات پژوهش

مقدمه

بيان مسئله

اهميت ضرورت پژوهش

اهداف پژوهش

پرسش هاي پژوهش

متغيرهاي پژوهش

تعاريف علمي واژه ها

تعاريف عملياتي واژه ها

فصل دوم:  ادبيات و پيشينه پژوهش

مقدمه

بررسی نظریه‌ها

مسیر ارتباطات

ارتباطات عمودی

ارتباطات در سطح افقی

مدل ارتباطات

اصول ارتباطات

ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت

دیدگاه کلاسیک‌ها در مورد ارتباطات

نظریه نئوکلاسیک‌ها و ارتباطات

دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات

دیدگاه اقتضایی و ارتباطات

دیدگاه مراوده‌ای یا تعاملی در مورد ارتباطات

اثربخشی در ارتباطات میان فردی

ویژگی‌های اثربخشی

گشودگی

همدلی

حمایتگری

مثبت گرایی

تساوی

همانندی «تشابه با هم» و «تخالف با هم»

موانع ارتباطی

قدرت

تعاريف قدرت

قدرت در سطوح مختلف سازمان

قدرت در سطح عمودي

منابع قدرت مديران رده‌ي عالي سازمان

منابع قدرت مديران رده مياني سازمان

منابع قدرت مديران رده‌ي پايين سازما

قدرت در سطح افقي

روابط قدرت

رابطه صف و ستاد

تشكيل دسته‌ها و ائتلاف

منابع قدرت بر اساس پژوهش‌هاي فرنچ و راون

انواع رويكردها به قدرت

راسل  و قدرت

هيكس، گولت  و قدرت

گالبرايت  و قدرت

اتزيوني و قدرت

پيشينه پژوهشهاي انجام شده

پژوهش‌هاي پيرامون ارتباطات سازماني

پژوهشهاي پيرامون منابع قدرت

 فصل سوم: فرايند پژوهش

روش پژوهش

جامعه آماري

گروه نمونه

روش و طرح نمونه برداري

حجم نمونه

ابزار گردآوری داده‌ها

پرسشنامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی

پرسشنامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین»

تعیین روایی و اعتبار  پرسشنامه

روایی

اعتبار

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده هاي آماري

مقدمه

توصیف داده‌ها

توصيف مولفه هاي منابع قدرت

توصیف مؤلفه‌های اثربخشی ارتباطات سازمانی

توصیف سایر داده‌ها

تجزیه و تحلیل داده‌ها (بررسی فرضیات)

بررسي سوال اصلي

بررسي سوال فرعي یک

بررسي سؤال فرعي دو

بررسي سوال فرعي سه

بررسي سوال فرعي چهار

بررسي سؤال فرعي پنج

بررسي سؤال فرعي شش

جمع بندي سوال اصلي تحقيق

بررسي سوال در منبع قدرت پاداش

بررسي سوال در منبع قدرت اجبار

بررسي سوال در منبع قدرت قانون

بررسي سوال در منبع قدرت مرجعيت

بررسي سوال در منبع قدرت تخصص

بررسي سؤال فرعي هفت

بررسي سؤال فرعي هشت

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري

تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش

سوال اصلی پژوهش

سوال فرعی یک

سوال فرعی دو

سوال فرعی سه

سوال فرعی چهار

سوال فرعی پنج

سوال فرعی ششم

سوال فرعی هفت

سوال فرعی هشت

محدودیت‌های پژوهش

پیشنهادها

پیشنهاد به برنامه‌ریزان

پیشنهاد به پژوهشگران

منابع و مآخذ

منابع اینترنتی

  78
دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 8096 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 170

حجم فایل:441 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل