PDF کتاب ارزشیابی در خدمت آموزش (خلاقیت‌هایی برای ارزشیابی کیفی در کلاس درس) شیبانی فر ،توکلی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

PDF نسخه کامل کتاب ارزشیابی در خدمت آموزش (خلاقیت‌هایی برای ارزشیابی کیفی در کلاس درس) 

تالیف :رضا شیبانی فر و مرضیه توکلی

تعداد صفحه:140

کیفیت فایل: عالی

ویژه دانشجو معلمان رشته علوم تربیتی و آموزگاران 

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: ارزشیابی در خدمت آموزش
تعریف ارزشیابی
ارزشیابی در خدمت آموزش
اهداف ارزشیابی توصیفی
بهبود کیفیت فرآیند یاددهی-یادگیری
فراهم نمودن زمینه مناسب برای حذف فرهنگ بیست گرایی
تأکید بر اهداف آموزش‌وپرورش به فرآیند یادگیری
فراهم نمودن زمینه مناسب برای حذف حاکمیت مطلق امتحانات پایانی در تعیین سرنوشت تحصیلی دانش‌آموز
افزایش بهداشت روانی محیط یاددهی –یادگیری
فصل دوم: شیوه‌های اجرایی ویژگی‌های ارزشیابی کیفی
روش
نتایج و راه یافت‌ها
شیوه‌های اجرایی ارزشیابی کیفی
ویژگی‌های ارزشیابی توصیفی
فصل سوم: مقایسه ارزشیابی نوین با سنتی و بررسی نقاط قوت و ضعف
به تفاوت‌های ارزشیابی کیفی –توصیفی با ارزشیابی سنتی در شش محور می‌توان اشاره کرد
محور اول: تغییر تأکید از ارزشیابی پایانی به ارزشیابی تکوینی
محور دوم: تغییر مقیاس فاصله‌ای (20-0) به مقیاس ترتیبی (خیلی خوب، خوب، قابل‌قبول، نیازمند آموزش و تلاش بیشتر)
محور سوم: تنوع‌بخشی به ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات
محور چهارم: تغییر در ساختار کارنامه
وظایف معلم در ارزشیابی توصیفی
محاسن ارزشیابی توصیفی
نتیجه‌گیری
راه‌کارهای ارزشیابی توصیفی برای برطرف کردن مشکلات
فصل چهارم: ارزشیابی تکوینی
ارزشیابی تکوینی
چگونه کلاسی داشته باشیم
خلاصه‌ای از فعالیت‌های خودم
فصل پنجم: خلاقیت‌ها و ابتکاراتی برای ارزشیابی تکوینی
بازی
انگیزش، قلب یادگیری است
یاد بگیرید، نه حفظ کنید
مشاهده
به کار بستن در زندگی
آموزش یعنی مغز و دست‌ودل دانش‌آموزان باید باهم و هم‌زمان تربیت شوند
پژوهش
تلفیق همۀ درس‌ها
فهرست منابع

 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم تربیتی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 64 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: PDF

تعداد صفحات: 140

حجم فایل:19,341 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل