فایل بررسی تصمیم گیری خرید مشتریان پوشاک

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

دانلود پایان نامه بررسی سبک های تصمیم گیری خرید مشتریان جوان پوشاک شهر شیراز بر اساس مدل اسپرولز و کندال
این پروپوزال در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

توضیحات:

فهرست مطالب   

فصل اول:کلیات تحقیق                                                                                                                                  
1-1) مقدمه--------------------------------------------------------------- ---------------------------
1-2) بيان مسئله---------------------------------------------------------- ----------------------------
1-3) اهمیت و ضرورت انجام تحقيق-----------------------------------------------------------------------
1-4) اهداف تحقيق------------------------------------------------------ ------------------------------
1-4-1)  اهداف اصلي تحقيق-----------------------------------------------------------------------------
1-4-2)  اهداف كاربردي تحقيق--------------------------------------------------------------------------
1-5 ) سوالات تحقيق-------------------------------------------------------------------------------
1-6)فرضیات تحقیق -------------------------------------------------- -------------------------------
1-7) متغيرهاي تحقيق---------------------------------------------------------------------------------
1-7-1)متغير مستقل---------------------------------------------------------------------------------
1-7-2)متغير وابسته--------------------------------------------------------------------------------
1-8)تعاريف واژه ها و اصطلاحات------------------------------------------------------------------------
1-9)تعريف عملياتي متغيرها----------------------------------------------------------------------------
1-10) جنبه جديد بودن ونوآوري تحقيق---------------------------------- -------------------------------
1-11)قلمرو تحقيق----------------------------------------------------------------------------
1-11-1) قلمرو موضوعي تحقيق---------------------------------------------------------------------
1-11-2) قلمرو زماني تحقيق-----------------------------------------------------------------------
1-11-3) قلمرو مكاني تحقيق----------------------------------------------------------------------

فصل دوم: ادبيات و پيشينه تحقيق
2-1) مقدمه-----------------------------------------------------------------------------------------
2-2)تاریخچه بسته بندی--------------------------------------------------------------------------------
2-3)تاريخچه بسته بندي مواد غذايي----------------------------------------------------------------------
2-4) تعریف بسته بندی------------------------------------------------------------------------------
2-4-1) نتیجه گیری از تعاریف بسته بندی----------------------------------------------------------------
2-5) ضرورت و اهميت بسته بندي----------------------------------------------------------------------
2-6) هدف از بسته بندی مواد غذايي---------------------------------------------------------------------
2-7) نقش بسته بندی--------------------------------------------------------------------------------
2-8) بسته بندی رکن اصلی فروش محصول مصرفی----------------------------------------------------------
2-9) وظایف و عملکرد بسته بندی-------------------------------------------------------------------------
2-9-1)  محافظت از محصول و مصرف‌کننده-----------------------------------------------------------------
2-9-2) ایجاد اطمینان از کالا--------------------------------------------------------------------------
2-9-3) فراهم کردن راحتی مصرف‌کننده-------------------------------------------------------------------
2-9-4)  بسته بندی وسیله ای برای ایجاد ارتباط با مشتری-----------------------------------------------------
2-9-5) داشتن ارزش استفاده مجدد--------------------------------------------------------------------
2-9-6) تقسیم بازار کار---------------------------------------------------------------------------------
2-9-7)  تجلی هویتی خاص برای مصرف كننده--------------------------------------------------------------
2-9-8) گسترش دوره حیات محصول---------------------------------------------------------------------
2-9-9)  متمایز کردن محصول---------------------------------------------------------------------------
2-9-10) کمک به عمیلیات خرده فروشی------------------------------------------------------------
2-9-11)  بهره برداری بیشتر از بازارهای بالقوه---------------------------------------------------------------
2-9-12) تجلي هويتي خاص براي محصول----------------------------------------------------------------
2-10) فرهنگ بسته بندی-------------------------------------------------------------------------------
2-11)جایگاه بسته‌بندی در بازاریابی------------------------------------------------------------
2-12) فواید بسته‌بندی برای جامعه------------------------------------------------------------
2-13) مديريت بسته بندي------------------------------------------------------------
2-14) بازاریابی وطراحی بسته بندی---------------------------------------------------------------------
2-15) ويژگي هاي بسته بندي مطلوب---------------------------------------------------------------------
2-16) بسته بندی موفق---------------------------------------------------------------------
2-16-1) جاذبه کلام-------------------------------------------------------------------------------
2-16-2) جاذبه طراحی--------------------------------------------------------------------------------
2-16-2-1) ويژگي هاي طرح بسته---------------------------------------------------------------------
2-16-3) جاذبه حفظ و نگهداری-------------------------------------------------------------------------
2-16-4) جاذبه کمیت وکیفیت مناسب---------------------------------------------------------------------
2-16-5) جاذبه تبلیغات-----------------------------------------------------------------------------
2-16-6) جاذبه قیمت------------------------------------------------------------------------------
2-17) نکاتی که در طراحی بسته بندی باید به آن توجه شود تا دارای ویژه گی های مثبت در انتخاب باشد --------------
2-18) بسته بندی و تصمیم خرید---------------------------------------------------------------------
2-20) رفتار مصرف كننده----------------------------------------------------------------------------
2-21) مدل رفتار مصرف كننده-------------------------------------------------------------------------
2-22) انواع رفتار(تصميمات)خريد------------------------------------------------------------------------
2-23) اهمیت بسته بندی در رفتار مصرف کننده------------------------------------------------------------
2-24) عناصر بسته‌بندی-----------------------------------------------------------------------------
2-25) اهمیت عناصر بسته بندی---------------------------------------------------------------------
2-26) نقش رنگ در بسته بندي---------------------------------------------------------------------
2-27) عوامل موثر در انتخاب رنگ بسته بندي-------------------------------------------------------------
2-28) نقش رنگ در فروش محصول---------------------------------------------------------------------
2-29) ارزش و نقش به يادآوري رنگ محصول-------------------------------------------------------------
2-30) استفاده از رنگها در بسته بندی مواد غذایی------------------------------------------------------------
2-31) چه زماني و چرا رنگهاي يك بسته بندي بايد مجددآ تعريف شوند؟---------------------------------------
2-32) شكل(فرم) بسته بندي-------------------------------------------------------------
2-33) اندازه بسته بندي---------------------------------------------------------------------
2-34) مراحل طراحي بسته بندي---------------------------------------------------------------------
2-35) انواع بسته بندي---------------------------------------------------------------------
2-36) اتيكت يا برچسب زدن---------------------------------------------------------------------
2-37) پيشينه تحقيقات  خارجي و داخلي------------------------------------------------------------------
2-37-1) پيشينه تحقيقات خارجي---------------------------------------------------------------------
2-37-2) پيشينه تحقيقات داخلي---------------------------------------------------------------------

فصل سوم: روش تحقیق
3-1) مقدمه-----------------------------------------------------------------------------------------
3-2) روش تحقيق-----------------------------------------------------------------------------
3-3) تعريف جامعه آماري-----------------------------------------------------------------------------
3-3-1) جامعه پژوهش-----------------------------------------------------------------------------
3-4) تعیین حجم نمونه-----------------------------------------------------------------------------
3-4-1)محاسبه حجم نمونه-----------------------------------------------------------------------------
3-4-2) روش نمونه گیری-----------------------------------------------------------------------------
3-5) روش گردآوري اطلاعات-----------------------------------------------------------------------------
3-6) ابزار گردآوري اطلاعات-----------------------------------------------------------------------------
3-7) روايي (قابليت اعتبار) ابزار---------------------------------------------------------------------------
3-8) پايايي (قابليت اعتماد)ابزار--------------------------------------------------------------------------
3-9)  روش‌هاي آماري تجزيه و تحليل داده‌ها----------------------------------------------------------------
3-10)محدوديتهاي تحقيق------------------------------------------------------------------------

فصل چهارم:  تجزیه وتحلیل داده ها
4-1) مقدمه------------------------------------------------------------------------------------------
4-2) اطلاعات دموگرافیک افراد اعضای نمونه----------------------------------------------------------------
4-3) آمار توصیفی-------------------------------------------------------------------------------------
4-4)آمار استنباطی----------------------------------------------------------------------------------
4-4-1) آزمون اسمیرنف - کولموگروف-------------------------------------------------------------------
4-4-2) ضریب همبستگی پیرسون -------------------------------------------------------------------
4-4-3) رگرسیون------------------------------------------------------------------------------
فصل پنجم:  نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1) مقدمه------------------------------------------------------------------------------------------
5-2) خلاصه پژوهش -----------------------------------------------------------------------------------
5-3) بحث و نتیجه گیری -------------------------------------------------------------------------------
5-4) پیشنهادات ------------------------------------------------- -------------------------------------
5-4-1) پیشنهادات کاربردی-------------------------------------- ---------------------------------------
5-4-2) پیشنهادات به محققین آتی--------------------------------- --------------------------------------
5-5) محدودیت های تحقیق--------------------------------------- --------------------------------------




فهرست شكل ها
شکل1-1) مراحل ر فتار مصرف کننده--------------------------------------------------------
شکل 1-2) روابط بین متغیرها-----------------------------------------------------------------------
شكل2-1) مدل رفتار مصرف كننده---------------------------------------------------------------
شكل2-2) شكل بسته بندي و رابطه آن با رنگ---------------------------------------------------------



فهرست جداول
جدول 3-1)  ضرايب هر يك از سازه‌ها با كل آزمون آلفاي كرونباخ------------------------------------------------
جدول 4-1)  سن اعضای نمونه--------------------------------------------------------
جدول 4-2) جنسیت اعضای نمونه--------------------------------------------------------
جدول 4-3) میزان تحصیلات اعضای نمونه--------------------------------------------------------
جدول4-4)  آمار توصیفی متغیرها--------------------------------------------------------
جدول 4-5) تست نرمالیتی داده ها--------------------------------------------------------
جدول 4-6) همبستگی رنگ و انگیزش--------------------------------------------------------
جدول 4-7) همبستگی رنگ و اقدام به خرید--------------------------------------------------------
جدول 4-8)  همبستگی رنگ و تکرار خرید--------------------------------------------------------
جدول 4-9) همبستگی شکل و انگیرش--------------------------------------------------------
جدول 4- 10) همبستگی شکل و اقدام به خرید--------------------------------------------------------
جدول 4- 11) همبستگی شکل و تکرار خرید--------------------------------------------------------
جدول 4- 12) همبستگی اندازه و انگیرش--------------------------------------------------------
جدول 4-13) همبستگی اندازه و اقدام به خرید--------------------------------------------------------
جدول 4-14) همبستگی اندازه و تکرار خرید--------------------------------------------------------
جدول 4- 15) همبستگی نوع بسته بندی و انگیرش--------------------------------------------------------
جدول 4- 16) همبستگی نوع بسته بندی و اقدام به خرید------------------------------------------------------
جدول 4- 17) همبستگی نوع بسته بندی و تکرار خرید--------------------------------------------------------
جدول 4- 18)  مدل رگرسیونی رنگ بسته بندی محصول و انگیزه خرید مصرف کنندگان-----------------------------
جدول 4- 19)  مدل رگرسیونی رنگ بسته بندی محصول و اقدام به خرید مصرف کنندگان---------------------------
جدول 4- 20)  مدل رگرسیونی رنگ بسته بندی محصول و تکرار خرید مصرف کنندگان---------------------------
جدول 4- 21)  مدل رگرسیونی شکل بسته بندی محصول و انگیزه خرید مصرف کنندگان---------------------------
جدول 4- 22)  مدل رگرسیونی شکل بسته بندی محصول و اقدام به خرید مصرف کنندگان---------------------------
جدول 4- 23)  مدل رگرسیونی شکل بسته بندی محصول و تکرار خرید مصرف کنندگان---------------------------
جدول 4- 24)  مدل رگرسیونی اندازه بسته بندی محصول و انگیزه خرید مصرف کنندگان---------------------------
جدول 4- 25)  مدل رگرسیونی اندازه بسته بندی محصول و اقدام به خرید مصرف کنندگان---------------------------
جدول 4- 26)  مدل رگرسیونی اندازه بسته بندی محصول و تکرار خرید مصرف کنندگان---------------------------
جدول 4- 27)  مدل رگرسیونی نوع بسته بندی محصول و انگیزه خرید مصرف کنندگان---------------------------
جدول 4- 28)  مدل رگرسیونی نوع بسته بندی محصول و اقدام به خرید مصرف کنندگان---------------------------
جدول 4- 29) مدل رگرسیونی نوع بسته بندی محصول و تکرار خرید مصرف کنندگان---------------------------

موضوع: بررسی سبکهای تصمیم گیری مصرف کننده در میان مصرف کنندگان جوان پوشاک شهرستان شیراز بر اساس مدل اسپرولز و کندال

چکیده
این پژوهش با هدف ارزیابی سبک های تصمیم گیری مدل اسپرولز و کندال در بین مشتریان جوان پوشاک شهرستان شیراز انجام شده است. سوال اصلی این پژوهش به این صورت مطرح شد که اولویت و اهمیت سبک های تصمیم گیری مدل اسپرولز و کندال در بین مشتریان جوان پوشاک در شهرستان شیراز چگونه است؟ نمونه آماری این تحقیق شامل 400 نفر از اعضای جامعه آماری بود که به طور تصادفی با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار اصلی گردآوری داده ها، پرسشنامه حضوری بود. نتیجه تجزیه و تحلیل داده های تحقیق بیانگر آن بود که سبک در بین مشتریان جوان پوشاک شهرستان شیراز شناسایی شد.
کلید واژه: رفتار مصرف کننده ، اسپرولز و کندال، سبک تصمیم گیری، پوشاک

فصل اول: كليات تحقيق

1-1)مقدمه:
یکی از جنبه های مشترک بین همه ما، بدون توجه به میزان تحصیلات، سیاست ها یا تعهدات مااین است که همگی مصرف کننده هستیم. ما بر مبنای نظم خاصی غذا، لباس، مسکن، حمل و نقل، تحصیل، وسایل خانه، مرخصی ها، خدمات و ایده ها را استفاده می کنیم. ما به عنوان مصرف کنندگان نقش اساسی در سلامت اقتصاد داریم. تصمیماتی که در مورد مصرف، تقاضا برای مواد خام، حمل و نقل، تولید، کارهای فنی و همچنین استخدام کارکنان و استقرار و تخصیص منابع می گیریم، موفقیت برخی صنایع و شکست برخی دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین رفتار مصرف کننده یک عامل عمده در رکود و یا به جریان افتادن تمامی فعالیت های بازرگانی در جامعه ای با گرایش مصرف دارد.
نکته کلیدی موفقیت راهبرد بازاریابی، هم از جنبه محلی و هم بین المللی، درک رفتار مصرف کننده است. این امر برای شرکت های تجاری، سازمان های غیر انتغاعی و همینطور سازمان های دولتی که قوانین مربوط به بازار را تدوین می کنند، کاربرد دارد.
تلاش علم بازاریابی بر این است که شیوه های رفتار مصرف کننده را تحت تاثیر قرار دهد. این تلاش برای سازمان ها، مشتریان و جامعه تاثیراتی را به همراه دارد. بدین سبب شناخت و درک رفتار مصرف کننده برای همگی ما مهم و ضروری است. این پژوهش بر آن است تا با بهره گیری از یک مدل ادراکی آزمون شده از سبک های تصمیم گیری مصرف کنندگان، که اولین بار از سوی اسپرولز و کندال(1986) ارائه شد، میزان تمایل مشتریان جوان پوشاک شهرستان شیراز را در استفاده از سبک های تصمیم گیری این مدل، در فرآیند تصمیم خرید تبیین نماید. امید است به واسطه نتایج حاصل از این پژوهش درک صحیح تر، جزیی تر و عمیق تری نسبت به عوامل موثر بر تصمیم خرید مشتریان جوان پوشاک شهرستان شیراز در اذهان استفاده کنندگان از نتایج این تحقیق ایجاد شود.
1-2)بيان مسئله:
    خریدفعالیتی است که مصرف کننده با اشتیاق آنرا انجام میدهدوارزش تجربه کردن فرآیندتصمیم گیری و اثرش بر مصرف کننده را دارد. خرید کردن راهی است جهت به دست آوردن کالاها و خدمات مورد نیاز.از طرف دیگر فرآیند یا روند تصمیم گیری مصرف کنندگان در خرید،در حال تبدیل شدن به پدیده ای پیچیده می باشد و مطالعه و تجزیه و تحلیل فرآیند رفتار مصرف کننده و اولویت بندی عوامل تاثیرگذار براین فرآیند از عمده وظایف بازاریابان است.
 به همین منظور در این تحقیق بررسی سبک های تصمیم گیری مورد استفاده مصرف کنندگان پوشاک شیرازی با توجه به متغییرهای سن، جنس، درآمد،تاهل، تحصیلات و بومی و غیر بومی بودن آنهامورد بررسی قرار میگیرد.

اینکه افراد چگونه و چرا خرید میکنند از سالیان متمادی موضوع مطالعات و تحقیقات دانشمندان است. با انجام نخستین تحقیقات توسط استون با گرایش خرید بر روی 124 نفر از زنان خریدار، یک نوع شناسی از روش های خرید تدوین شد. همچنین تحقیقات انجام شده از سوی داردن و رینولد از یافته های استون حمایت می کردند. محققان دیگر به نوع شناسی های متفاوت دیگری به وسیله آزمایش جنبه های مختلف خرید پی بردند. این مطالعات انجام شده موفق به تبیین این نکته شدند که برخی خریداران گرایش های خرید سازگاری را از خود نشان می دهند به نحوی که می توانند کاملأ متضاد با دیگر خریداران باشند، برای مثال یک خریدار، لذت گراست و در مقابل، خریدار دیگری نسبت به خرید بی تفاوت است، اما آنها بطور واضح این سوال را بیان نمی کنند که روشهای تصمیم گیری مصرف کننده چگونه اندازه گیری می شود که به این تصمیمات منتج می شود. تحقیقی از سوی اسپرولز و کندال انجام شد و با پرسشنامه سبک مصرف کننده توسعه یافت که برای نخستین بار تلاشی نظام مند را جهت تدوین یک روش قدرتمند برای اندازه گیری گرایش ها و رفتار خرید مصرف کنندگان ارائه داد.
اسپرولز و کندال سبک تصمیم گیری مصرف کننده را اینچنین تعریف کردند : « یک گرایش ذهنی که جهت گیری مصرف کننده را نسبت به انتخاب کردن تشریح می کند». همچنین آنها پیشنها کردند که مصرف کنندگان هرکدام یک «شخصیت» خرید را که نسبتأ پایدار است و از راه های مشابهی قابل پیش بینی است برگزینند؛ همانند روانشناسان که به شخصیت در وسیع ترین حالت آن نگاه می کنند. پرسشنامه سبک مصرف کننده از یک نمونه 428 نفری از دانش آموزان دبیرستانی ایلات متحده، آخرین مصرف کنندگان از نسل  x ، به عمل آمد که در خصوص سبک تصمیم گیریشان برای خرید محصولات شخصی همچون لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره سوال شد. در تمام سوالات مطرح شده در پرسشنامه که مربوط به گرایش های احساسی و ادراکی موثر در تصمیم گیری بودند، اساسأ هر هشت سبک یا مشخصه بالقوه موثر بر رفتار را می توان شناسایی کرد. همچنین این هشت سبک در کشورهای مختلف و در بین مشتریان با فرهنگ های گوناگونی نیز مورد آزمون قرار گرفته است که در جدول (1) به صورت خلاصه به آنها اشاره شده است.
دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 7746 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: وورد

تعداد صفحات: 97

حجم فایل:208 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل