قرن 12 مخاطرات زیادی برای سازمانها به همراه داشته است. بسیاری از سازمانها به دلیل عدم توانایی رقابت با سایرین از صحنه بازار حذف شدهاند. تحقیقاتی که در این باب به انجام رسیده گویای این موضوع است که افزایش توان رقابتی سازمان تابع چهار متغیر اساسی است: کارآفرینی، یادگیری سازمانی، نوآوری و بازارگرایی. کارآفرینی به عنوان مهمترین عامل در ایجاد توان رقابتی در میان سایر عوامل است. تحقیق حاضر نیز به منظور بررسی نقش و اهمیت کارآفرینی در ایجاد توان رقابتی سازمان طراحی شده است. بدین منظور به تعداد 53 نفر از مدیران ارشد شرکتهای فعال در حوزه صنایع غذایی انتخاب و با استفاده از مصاحبه اطلاعات لازم جمعآوری گردیده و از روش تحلیل محتوا و آنتروپی شانون نیز برای تحلیل دادهها بهرهگیری شده است. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که کارآفرینی به عنوان مهمترین عامل ایجاد کننده فرهنگ رقابتی، در شرکتهای مورد بررسی، چندان مورد توجه نبوده است.
تعداد مشاهده: 3968 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.pdf
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 12
حجم فایل:970 کیلوبایت