دانلود تحقیق در مورد تحولات دوران كودكي

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

بخشی از متن اصلی :

زمان هاي انتقال در زمان عبور و گذر كودك در يك فعاليت، فعاليت بالاتر رخ مي دهد. ورود به مدرسه و ترك كردن آن زمان گذراست. رفتن به بستر خواب يك زمان گذر است و اين گونه از عصر دوچرخه به قرن هنر پاي مي گذارد. اكثر تحولات در حين گذر از گروه ها رخ مي دهد، مثلاً حركت از يك گروه بزرگ به يك گروه كوچك. اكثر معلمان كودكان را به فعاليت هايي طي روز وادار مي كنند. امروزه در اكثر مدارس بچه‌هاي جوان كار خود را جهت گذر از يك فعاليت به فعاليت ديگر انجام مي دهند و منتظر عبور زمان و دوره هاي عمر هستند. روش فعلي بهينه از انتظار و براي گذر عمر حمايت نمي كند. اين فرصت ها و زمان ها يك فرصتي براي كارآموزي هستند. توصيه‌هاي عمومي براي تسهيل و آسان كردن عبور سالم از اين مراحل شامل تقسيم بندي كودكان به گروه هاي كوچك تر، وجود معيارهاي مرسوم روزانه و به كارگيري توصيه ها و اجتناب از خطرات دوران مختلف مي باشد. دوره گذر Jenn Felman بعضي كارهاي متفاوت را انجام دهيد و بازي هاي دوران قبل از مدرسه Grace، فعاليت هاي دوران گذر براي كلاس هاي قبل از مدرسه شما 2 كتاب است كه ايده هاي متغيري براي بهينه كردن دوران گذار براي شما مهيا مي كند، يك آهنگ گوش كنيد، محاسبه كنيد، دست هايتان را حركت دهيد يا چهره خود را تغيير دهد يا از راه هاي متفاوتي براي عبور از يك محل به محل ديگر استفاده كنيد. تحولات فرصت مناسبي براي كار و بهبود مهارت هاي زباني و كلامي ايجاد مي كنند. سئولات باز و گسترده اي از كودكان در مورد طرح بازي هاي آنها، ؟؟ آنها يا هر كار ديگري بپرسيد.

تأخيرهاي تكاملي:

كودكان داراي تأخير تكاملي نياز به زمان طولاني تر و توجه بيشتر و كمك جهت عبور از اين زمان هاي گذر دارند. اين كودكان اغلب نياز به چند دقيقه وقت اضافي تر قبل از انجام كارها دارند يا منتظر بمانند تا كودكان ديگر ابتدا اين كار را انجام دهند و يا منتظر پيشنهاد معلم خود هستند. اكثر اوقات شما بايد اين مسأله را تنها يادآوري مختصري كنيد: “مايكل لطفاً به ليزا كمك كن تا اين مهره ها را داخل بسته قرار دهد. اين نمونه ويژه اي است، كلمات عمومي تو نيزبه كار مي رود مانند الآن نوبت تميز كردن است. اكثر كودكان داراي تأخير متوسط تا شديد از نظارت مستقيم و الگو برداري معلم خود سود مي برند. زماني كه يك كودك با تأخير تكاملي تازه وارد مدرسه يا كار جديدي مي‌شود روزها يا حتي هفته هاي بيشتري براي تطابق با محيط نياز دارد و بايد قبل از اينكه او را جهت فعاليت هاي عادي و روزمره از كودكان ديگر ؟؟ دانست به وي فرصت بيشتري داد. حتي زماني كه كودك متوجه تأخير خود مي شود گاهي ممكن است رفتاهاي نابهنجاري از خود بروز دهد. بعضي روزها كودك احساس بيهودگي مي كند چرا كه نمي تواند به خوبي و به طور مستقل فعاليت هاي خود را انجام دهد. در بعضي روزها كودك احساس بيهودگي مي كند چرا كه نمي تواند به خوبي و به طور مستقل فعاليت هاي خود را انجام دهد. در بعضي روزها كودك حتي ممكن است10 قدم بزرگ به عقب بردارد. به عنوان مثال كودكي را در نظر بگيريد كه قادر است لباس خود را به تنهايي بيرون آورد و ناگهان قادر به انجام اين كار نباشد، ممكن است اضطراب و نگراني كودكان در لباس پوشيدن براي يك عمل خارج از منزل گيج كننده و نگران كننده باشد يا ممكن است بعضي جزئيات در زندگي روزمره آنها تغيير كند و كودك را كاملاً مأيوس و نا اميد كند. به ايندليل كودك احتياج به مقادير كمك بيشتري از يك روز به روز ديگر جهت انجام كارهاي خود بدون كمك دارد. اصلاحات زير براي كودكان دچار تأخير تكاملي در ذهن آنها ذكر مي شود، گرچه اغلب براي كودكانPOD، اوتيسم، ADHO و يا اشكالات رفتاري مفيد باشد.

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار

می‌گیرد.

تعداد صفحات : 21

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 2528 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:15 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل