فایل رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)
این پایان نامه در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

 

چكیده

پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان به روش توصیفی از نوع همبستگی انجام شد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان به تعداد 700 نفر بود که از این تعداد 241  با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و به  روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه تسهیم دانش جعفری (1393) با 24 گویه و پرسشنامه استاندارد عملکرد شغلی پاترسون (1970) با 20 گویه بر اساس مقیاس 5 درجه ای لیکرت بود که روایی صوری و محتوایی آن با استفاده از نظرات چند نفر از پاسخگویان و متخصصان تایید شد و پایایی آن ها نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 79/0 و 82/0 محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده های حاصل از این پژوهش با استفاده از نرم افزار spss در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون گام به گام و تحلیل واریانس) انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد بین تسهیم دانش با عملکرد شغلی( 460/0=r،  (05/0>(p رابطه معنادار وجود داشت. همچنین رابطه بین بعد تعاملات شخصی( 295/0=r) (01/0> (p، تعامل با جامعه (281/0=r) (015/0>(p وهمکاری های مکتوب ( 661/0=r)  (01/0>(p  با عملکرد شغلی معنادار بود. از بین متغیرهای مورد مطالعه در رگرسیون بهترین پیش بینی کننده عملکرد شغلی در گام اول بعد همکاری های مکتوب و در گام دوم بعد تعامل با جامعه و در گام سوم تعاملات شخصی بوده است. نتایج همچنین نشان داد بین نظرات پاسخ گویان در متغیر تسهیم دانش وابعاد آن بر حسب سن، مدرک و سابقه و در عملکرد شغلی برحسب سن و سابقه تفاوت معنی داری وجود داشت.

 

واژگان کلیدی: تسهیم دانش، تعاملات شخصی، تعامل با جامعه، همکاری های مکتوب ، ارتباطات سازمانی، عملکرد شغلی

 

فهرست مطالب

  عنوان                                                                                                             صفحه            

چكيده.. 1

فصل اول: كليات پژوهش

1-2- بیان مسـاله.. 3

1-3- ضرورت پژوهش.. 5

1-4- اهداف پزوهش.. 7

1-4-1- هدف اصلي.. 7

1-4-2- اهداف فرعی.. 7

1-5- فـرضيـه هاي پژوهش.. 8

1-5-1- فرضيه اصلي.. 8

1-5-2- فرضيه های فرعي.. 8

1-6-تعاریف متغیرها.. 8

1-6-1- تعاریف نظری متغیرها.. 8

1-6-2- تعاریف عملیاتی متغیرها.. 10

فصل دوم :پیشینه پژوهش

2-1- مقدمه.. 11

2-2- مديريت دانش.. 12

2-3- چرخه مديريت دانش.. 12

2-3-1- تعریف و ماهیت تسهیم دانش.. 13

2-3-2- اهمیت تسهیم دانش.. 15

2-4- عوامل انسانی موثر بر تسهيم دانش در سازمان.. 15

2-5- تئوري هاي مربوط به تسهيم دانش.. 17

2-6- موانع بالقوه تسهيم دانش.. 19

2-6-1- موانع بالقوه فردی تسهيم دانش.. 20

2-7- عوامل موثر بر تسهیم دانش طبق الگوی وانگ و همکارانش(2010)   23

2-8- عملکرد شغلی.. 24

2-8-1- اهمیت نیروي انسانی در سازمان.. 24

2-8-2- تعاريف عملكرد شغلي.. 24

2-8-3- عوامل موثر بر عملکرد شغلی.. 25

2-9- پیشینه پژوهش.. 30

2-9-1- تحقیقات داخلی.. 30

2-9-2- تحقیقات خارجی.. 31

2-10- خلاصه و جمع بندی.. 32

2-11- مدل نظری پژوهش.. 33

فصـل سـوم: روش شناسی پژوهش

3-1- مقدمه.. 34

3-2- نوع و روش پژوهش.. 34

3-3- جامعه آماری پژوهش.. 35

3-4- نمونه و برآورد حجم نمونه پژوهش.. 35

3-4-1- روش نمونه گیری.. 35

3-5- ابزار جمع آوری اطلاعات.. 36

3-5-1- پرسشنامه تسهیم دانش.. 36

3-5-2- پرسشنامه عملکرد شغلی.. 37

3-6- تعیین روایی و پایایی ابزارهای اندازه گیری پژوهش.. 37

3-6-1- روایی پرسشنامه.. 37

3-6-2- پایایی پرسشنامه ها.. 38

3-7- روش های تجزیه و تحلیل آماری.. 39

فصل چهارم: نتایج

4-1- مقدمه.. 41

4-2- تشریح یافته های توصیفی مورد مطالعه.. 41

4-2-1- داده های جمعیت شناختی پرسشنامه.. 42

4-3- یافته های استنباطی.. 48

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري

    5-1- مقدمه.. 56

5-2- خلاصه.. 56

5-3- خلاصه نتایج آزمون فرضیه های پژوهش.. 57

5-3-1- فرضيه اصلی.. 57

5-3-1-1- فرضيه فرعی اول.. 58

5-3-1-2- فرضيه فرعی دوم.. 59

5-3-1-3- فرضيه فرعی سوم.. 60

5-3-1-4- فرضيه فرعی چهارم.. 61

5-3-1-5- فرضيه فرعی پنجم.. 62

5-3-1-6- فرضيه فرعی ششم.. 63

5-4- پيشنهادات.. 63

5-4-1- پيشنهادات کاربردي.. 63

5-4-2-پيشنهادات پژوهشي.. 65

5-5- محدوديت هاي پژوهش.. 65

فهرست منابع.. 67

پیوست ها.. 74

چکیده انگلیسی.. 76

 

 

 

فهرست جدول­ها

عنوان                                                                                                              صفحه

جدول(3-1): توزیع سوالات تسهیم دانش.. 36

جدول(3-2): طیف لیکرت پرسشنامه تسهیم دانش.. 37

جدول(3-3): طیف لیکرت پرسشنامه عملکرد شغلی.. 37

جدول (3-4): ضرایب پایایی کل پرسشنامه های تسهیم دانش، عملکرد شغلی   39

جدول (3-5): ضرایب پایایی کل پرسشنامه مؤلفه های تسهیم دانش.. 39

جدول (4-1): توزيع فراواني گروه نمونه بر حسب سن.. 42

جدول (4-2): توزيع فراواني گروه نمونه بر حسب میزان تحصیلات.. 43

جدول(4-3): توزيع فراواني گروه نمونه بر حسب جنس.. 44

جدول(4-4): توزيع فراواني گروه نمونه بر حسب سابقه خدمت.. 45

جدول(4-5): میانگین و انحراف معیار نمرات تسهیم دانش و عملکرد شغلی   46

جدول(4-6): میانگین و انحراف معیار مؤلفه های تسهیم دانش.. 47

جدول (4-7): ضریب همبستگی بین تسهیم دانش با عملکرد شغلی.. 48

جدول (4-8): ضریب همبستگی بین بعد تعاملات شخصی از تسهیم دانش با عملکرد شغلی   48

جدول (4-9): ضریب همبستگی بین بعد ارتباطات سازمانی از تسهیم دانش با عملکرد شغلی.. 49

جدول (4-10): ضریب همبستگی بین بعد تعامل با جامعه از تسهیم دانش با عملکرد شغلی.. 50

جدول (4-11): ضریب همبستگی بین بعد همکاری های مکتوب از تسهیم دانش با عملکرد شغلی.. 50

جدول (4-12): جدول ضریب همبستگی چندگانه ابعاد تسهیم دانش با عملکرد شغلی   51

جدول (4-13): جدول ضریب بتا در پیش بینی ابعاد تسهیم دانش با عملکرد شغلی   52

جدول (4-14):جدول متغیرهای بیرون معادله در رگرسیون برای پیش بینی عملکرد شغلی   52

جدول (4-15):  تحلیل واریانس چندراهه نمرات تسهیم دانش با توجه به متغیرهای دموگرافیک.. 53

جدول (4-16): آزمون زوجی مقایسه میانگین نمرات تسهیم دانش بر حسب سن   53

جدول (4-17): آزمون زوجی مقایسه میانگین نمرات تسهیم دانش بر حسب مدرک تحصیلی.. 54

جدول (4-18): آزمون زوجی مقایسه میانگین نمرات تسهیم دانش بر حسب سابقه خدمت   54

جدول (4-19):  تحلیل واریانس چندراهه نمرات عملکرد شغلی با توجه به متغیرهای دموگرافیک.. 55

جدول (4-20): آزمون زوجی مقایسه میانگین نمرات عملکرد شغلی بر حسب سن   55

جدول (4-21): آزمون زوجی مقایسه میانگین نمرات عملکرد شغلی بر حسب سابقه خدمت   55

 

 

فهرست شکل­ها

عنوان                                                                                                              صفحه

شکل (4-1): توزيع فراواني گروه نمونه بر حسب سن.. 42

شکل (4-2): توزيع فراواني گروه نمونه بر حسب میزان تحصیلات.. 43

شکل (4-3): توزيع فراواني گروه نمونه بر حسب جنس.. 44

شکل (4-4): توزيع فراواني گروه نمونه بر حسب سابقه خدمت.. 45

شکل (4-5): مقایسه میانگین نمرات تسهیم دانش و عملکرد شغلی.. 46

شکل (4-6): مقایسه میانگین مؤلفه های تسهیم دانش.. 47

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3330 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 92

حجم فایل:3,896 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل